رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبزی شهری شهرداری سنندج گفت: پروانه رنگین بانو نام حشره‌ای است که اخیرا در مراتع اطراف سنندج مشاهد شده واز علف‌های هرز سطح شهر تغذیه می‌کند وهیچگونه تبعات بهداشتی برای شهروندان ندارد.

پروانه رنگین بانو مهمان ناخوانده محلات سنندجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری سنندج ، گفت: پروانه رنگین بانو نام حشره‌ای است که به برخی از محلات سطح شهر نظیر شهرک اندیشه وشهرک ساحلی هجوم آورده اند.

رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبزی شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: بعدازظهر دیروز تصاویری از حمله کرم‌های پروانه‌ای به برخی محلات مسکونی در شهرک اندیشه و شهرک ساحلی در شبکه‌های مجازی پخش شد.

شرمین شریفی بیان کرد: با توجه به تماس برخی از ساکنین در خصوص بررسی موضوع بهمراه کارشناسان حشره شناسی دانشگاه کردستان از یکی از محلات شهرک اندیشه بازدید بعمل آمد.

وی گفت: متاسفانه حجم عظیمی از کرم‌های پروانه‌ای به این شهرک هجوم آورده بودند.

شریفی اعلام کرد:پس از بررسی موضوع و اعلام کارشناسان حشره شناسی نام این حشره پروانه رنگین بانو است.

وی افزود: این حشره در حال حاضر در مرحله لاروی ویا کرمینگی است و از علف‌های هرز اطراف شهر تغذیه می‌کند.

وی با بیان اینکه این حشره هیچگونه تبعاتی بهداشتی برای شهروندان نخواهد داشت گفت: در روز‌های آتی این کرم‌ها به پروانه‌های بسیار زیبا که به رنگین بانو شهره است تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر وفضای سبزی شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: این سازمان در صدد است با بهره گیری از سموم ایمن اقدام به کنترل جمعیت آن‌ها نموده وسم مورد استفاده هم کمترین مخاطره را برای شهروندان در برخواهد داشت.

انتهای پیام/ع

پروانه رنگین بانو مهمان ناخوانده محلات سنندج

برچسب ها: شورا ، خدمات رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.