حجت الاسلام قاسمی از بهره مندی ۱۲ هزار بی سواد و کم سواد از کلاس‌های نهضت سوادآموزی در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ حجت الاسلام قاسمی معاون نهضت سوادآموزی قم در نخستین شورای پشتیبانی سوادآموزی در امسال گفت: اولویت سوادآموزی استان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که در سال ۹۸ نیز بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به برگزاری ۵۵۰ کلاس سوادآموزی در سراسر استان عنوان کرد: براساس آخرین آمار منتشر شده ۳۳ هزار بی سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان حضور دارند که نهضت سوادآموزی برنامه‌های مهارت آموزی را برای کاربردی‌تر شدن سواد برای آن‌ها اجرایی می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز در این جلسه با ابراز رضایت از فعالیت‌های نهضت سوادآموزی استان بیان کرد: میزان باسوادی استان ۹۷ درصد است که بیش از ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری است و این نشان دهنده تلاش فراگیر نهضت سوادآموزی استان است.

هاشمی با اشاره به جایگاه ویژه سوادآموزی پس از انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیش از انقلاب ۵۴ درصد از افراد جامعه بی سواد بودند و اکنون این رقم به ۵ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین به استفاده بیشتر از سازمان‌های مردم نهاد در فعالیت‌های سوادآموزی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر تمرکز فعالیت‌های نهضت سوادآموزی بر جمعیت روستایی است و باید از توانایی‌های سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش اختلاف سطح سواد در بافت شهری و روستایی بهره برد.

انتهای پیام/ح

بهره مندی ۱۲ هزار قمی از نعمت سواد در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار