کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ، آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در اواخر هفته دور از انتظار نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، هادی شیرازی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و تصاویر دریافتی از ماهواره، بیانگر جوی ناپایدار از امشب تا جمعه شب در استان است.

وی افزود: بر این اساس برای دوشنبه شب وزش باد، بتدریج افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم داشت و با ورود سامانه بارشی به استان از روز سه شنبه تا چهارشنبه شب وزش باد گاهی شدید، افزایش ابر، بارش باران در پاره‌ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و مه پیش بینی می‌شود.

وی بیشترین حجم بارش‌ها را سه شنبه شب در شمال استان بویژه منطقه راز و جرگلان و چهارشنبه برای اغلب مناطق خراسان شمالی بویژه مرکز و جنوب و جنوب شرق اعلام کرد.

شیرازی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب توصیه کرد از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود و تمهیدات لازم در جهت جلوگیری از آبگرفتگی معابر در شهر‌های استان معمول شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: از لحاظ دمایی نیز امروز گرم‌ترین روز هفته در استان خواهد بود و کاهش محسوس ۱۲-۱۰ درجه سلسیوس دما از سه شنبه تا صبح پنج شنبه پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام / م


هشدار هواشناسی خراسان شمالی نسبت به آب گرفتگی معابر و سیلاب

برچسب ها: هواشناسی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.