ربات‌های فضانوردی که چندی پیش با هدف کمک و همکاری با فضانوردان برای تعمیر تجهیزات ایستگاه فضایی به فضا ارسال شده بودند، کار خود را به طور جدی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از ربات‌های زنبور Astrobee به مطالعه و تعمیر تجهیزات می‌پردازند. ناسا به تازگی اولین تصاویر از دستیار رباتیک Astrobee با نام Bumble را منتشر کرده است که به فضانوردان در ماموریت خود کمک می‌کند.
 

این دستیار رباتیک ماه گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شد. از جمله ویژگی‌های منحصربه فرد این ربات‌ها توانایی کار کردن در محدوده میکروگرانشی منحصربه فرد آزمایشگاه فضایی است و می‌تواند به فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی کمک کند.
 
کارشناسان اعتقاد دارند استفاده از این دستیار رباتیک می‌تواند سبب بهبود وضعیت عملکردی فضانوردان و اختصاص وقت بیشتری به آن‌ها برای انجام وظایف و مسئولیت‌های جدید شود.
 

از جمله وظایفی که ناسا برای این ربات‌های مکعب شکل در نظر گرفته است می‌توان بهبود کارایی تجهیزات ایستگاه فضایی بین المللی، حرکت در فضا‌های محدود درون ایستگاه، استفاده از دوربین برای بررسی و کنترل عملکرد تجهیزات را نام برد.
 
این ربات منحصربه فرد دارای سیستم حرکت آزاد است و طیف حرکتی و پروازی گسترده‌ای دارد. اکنون سه ربات در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر هستند و دارای سیستم شارژ دوباره خودکار هستند، همچنین می‌توانند در زمان تعمیرات تجهیزات راهنمایی‌های مفید به فضانوردان ارائه کنند.
 

کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای که در این ربات‌ها وجود دارد آن‌ها بتوانند مشکل و آسیب‌های احتمالی در بدنه ایستگاه فضایی را به آسانی شناسایی کنند و هشدار لازم به فضانوردان برای تعمیر فوری تجهیزات را اطلاع رسانی کنند.
 
منبع: slashgear
 
انتهای پیام/

ربات‌هایی که تعمیرات ایستگاه فضایی را انجام می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار