رئیس دانشگاه تبریز گفت: بر اساس رتبه بندی جدید لایدن در سال ۲۰۱۹؛ دانشگاه تبریز در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مجیدی رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه لایدن در رتبه بندی جدید خود در سال ۲۰۱۹؛ در میان مؤثرترین دانشگاه‌های دنیا نام ۲۶ دانشگاه ایران در لیست خود قرار داده که دانشگاه تبریز از جمله یکی از آن‌ها است گفت: لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علمی و بر اساس داده‌های ماخوذ از پایگاه web of Science رتبه‌بندی می‌کند.

به گفته وی براساس رتبه‌بندی جدید لایدن، ۲۶ دانشگاه ایران در میان ۹۶۳ مؤسسه آموزش عالی برتر جهان قرار دارند که از دانشگاه‌های ایران دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم‌پزشکی تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز و تبریز به عنوان ۱۰ دانشگاه ممتاز در بحث تأثیر علمی شناخته شده‌اند.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه بر اساس رتبه‌بندی ۲۰۱۹ لایدن دانشگاه هاروارد برترین مؤسسه آموزش عالی جهان شده است، گفت: دانشگاه شانگ‌های و تورنتو نیز به ترتیب دومین و سومین جایگاه این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی لایدن مبتنی بر داده‌های کتاب‌شناختی است که از وب او ساینس دریافت شده است، اضافه کرد: انتخاب دانشگاه‌ها توسط لایدن براساس تعداد انتشارات صورت گرفته در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ بوده است.

به گفته وی در رتبه‌بندی لایدن در سال ۲۰۱۸ نیز تعداد ۲۳ دانشگاه از ایران در جمع ۹۳۸ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته بود که در آن زمان نیز دانشگاه تبریز رتبه ۵۷۲ دنیا را به‌دست آورده بود.

دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۶ با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه‌های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

 

انتهای پیام/ش

دانشگاه تبریز در میان ۹۶۳ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.