رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمان مورد سنجش قرار گیرند.

پیش بینی سنجش ۵۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  مهران باهری، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به اینکه طی پارسال ۲۹ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۲۶ هزار کودک در مقطع پیش دبستان در استان کرمان مورد ارزیابی قرار گرفتند؛ گفت: از این تعداد ۳۶۵ نفر به مدارس استثنایی معرفی شدند.

وی هدف از اجرای طرح سنجش را شناسایی و پیشگیری از تشدید اختلالات جسمانی و روانی، پیشگیری از بروز بیماری ها، شناسایی بهنگام بیماری نوآموزان و مداخله بموقع، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیک برای هر دانش آموز و آماده سازی خانواده‌ها در زمینه مسائل بهداشتی و آموزشی عنوان کرد.

باهری تصریح کرد: ۴۱ پایگاه سنجش در مناطق و شهرستان‌های مختلف برپا می‌شود که ۱۴ مورد از این پایگاه‌های ثابت به صورت سیار نیز عمل می‌کنند.

وی گفت: طی پارسال ۲۸ هزار و ۲۵۴ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان سنجش شدند و از این تعداد چهار هزار و ۸۶۳ نفر ارجاع تخصصی هوش داشتند و هزار و ۲۱ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۶۳۴ نفر مشکل شنوایی، ۷۶ نفر جسمی و حرکتی و هفت نفر مشکوک به اتیسم بودند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان بیان داشت: همچنین ۳۲۲ دانش آموز بدو ورود به دبستان سال گذشته به عنوان نیاز‌های ویژه ذهنی، ۹ نفر آسیب دیده شنوایی، هفت نفر آسیب دیده بینایی و ۱۸ نفر جسمی و حرکتی بودند و ۴۸ نفر نیز به بهزیستی معرفی شدند.

وی افزود: ۲۹ هزار و ۸۵۲ دانش آموز پیش دبستان سنجش شدند و از این تعداد سه هزار و ۴۹۸ نفر ارجاع تخصصی هوش، هزار و ۱۹۴ نفر مشکل بینایی، ۶۰۴ نفر شنوایی، ۴۱ نفر حرکتی و ۱۳۱ نفر با نیاز‌های ویژه ذهنی، شنوایی پنج نفر، بینایی هفت نفر، جسمی و ۹ نفر مشکل حرکتی داشتند.

باهری تاکید کرد: طرح سنجش امسال در استان کرمان از نیمه اول تیرماه تا ۲۰ شهریور به مرحله اجرا در می‌آید.

وی توصیه کرد: والدین به محض ثبت نام فرزند خود در مدارس از طریق مدرسه نسبت به نوبت گیری در طرح سنجش اقدام و به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.


انتهای پیام/س

اجرای طرح سنجش در استان کرمان از نیمه اول تیرماه تا ۲۰ شهریور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.