فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از شناسایی و دستگیری فردی که با راه اندازی شرکت قلابی لیزینگ خودرو بالغ بر ۶ میلیارد ریال از مشتریان خود کلاهبرداری کرده و متواری شده بود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "علی پورکاوه فرمانده انتظامی کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت ۱۱ نفر مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت قلابی لیزینگ خودرو از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از مالباختگان مشخص شد مدیر این شرکت با وعده تحویل ۳ ماهه خودرو اقدام به دریافت ۵۰ درصد مبلغ قیمت آن به صورت نقدی و مابقی وجه به صورت چکی کرده، اما در هنگام موعد مقرر به یک باره متواری و پاسخگوی تماس‌های تلفنی خود نبوده است.

فرمانده انتظامی کاشان خاطرنشان کرد: در ادامه، تحقیقات کارآگاهان نشان داد که نام شرکت در سامانه ثبت شرکت‌ها موجود است، اما اعضای آن مجوزی برای خرید و فروش لیزینگ خودرو در کاشان ندارند و این اقدام آن‌ها، غیرقانونی است.

این مقام انتظامی بیان داشت: مدتی بعد متهم اصلی پرونده به منظور فرار از دست طلبکاران با همدستی همسر خود اقدام به صحنه سازی و تشکیل پرونده‌ای تحت عنوان مرگ براثر غرق شدن در دریا کرده و حتی همدستان وی برای گمراه کردن مالباختگان و ماموران پلیس اقدام به برپایی مراسم ختم در شهرستان کاشان می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان تصریح کرد: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی با دقت و تیزهوشی ادامه داشت تا اینکه مشخص شد متهم اصلی پرونده زنده بوده و با شناسنامه جعلی و هویت جدید در یکی از استان‌های شمالی زندگی می‌کند.

وی افزود: ماموران بلافاصله با اخذ مجوز از مقام قضائی به محل سکونت متهم اعزام و وی را در یک عملیات ضربتی و در داخل مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهگ پورکاوه با بیان اینکه متهم به کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی از طریق راه اندازی شرکت قلابی لیزینگ خودرو اقرار کرد اظهار داشت: در این خصوص ۲ همدست وی که نسبت فامیلی با او دارند نیز دستگیر و هر ۳ نفر همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان با هشدار به شهروندان در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها گفت: عده‌ای با سودجویی و فرصت طلبی از شرایط اقتصادی جدید و نوسانات بازار خودرو اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که لازم است تا مردم قبل از هرگونه سرمایه گذاری در شرکت‌های لیزینگ نسبت به قانونی بودن فعالیت آن‌ها تحقیق کرده و در صورت مشکوک شدن موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.


انتهای پیام/م

 

کلاهبرداری با راه اندازی شرکت قلابی لیزینگ در کاشان

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.