کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان مرکزی تشکیل جلسه داد / مشاور وزیر کشور: استان مرکزی برای دبیرخانه دایمی نکوداشت زنان مفاخر ایران انتخاب شده

کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان مرکزی با حضور مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور تشکیل جلسه داد.

کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان مرکزی تشکیل جلسه داد / مشاور وزیر کشور: استان مرکزی برای دبیرخانه دایمی نکوداشت زنان مفاخر ایران انتخاب شدهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان مرکزی به ریاست اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با حضور نظری مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور تشکیل و در این کارگروه ضمن بررسی اجرای طرح مهارت خانه به خانه زنان ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی مقرر شد آیین نکوداشت زنان مفاخر استان درخرداد ماه امسال برگزار شود.

پیگیری اجرای طرح مهارت خانه به خانه با همکاری دستگاه‌های حمایتی و همچنین موسسات مالی و اعتباری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها و پرداختن به اولویت‌های حوزه زنان و خانواده در گروه‌های مختلف در سالجاری از جمله مصوبات این نشست بود.

مشاور وزیر کشور: استان مرکزی برای دبیرخانه دایمی نکوداشت زنان مفاخر ایران انتخاب شده

فریبا نظری پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در جلسه این کارگروه گفت: استان مرکزی با توجه به کارنامه درخشان در حوزه اندیشمندان شهیر به عنوان دبیرخانه دایمی نکوداشت زنان مفاخر ایران انتخاب شده است.

نظری با بیان اینکه این دبیرخانه از ۲۲ خرداد ماه سال جاری همزمان با برگزاری آیین تجلیل از بانوان نام آور استان مرکزی در موزه بهشت مفاخر ایران ایجاد می‌شود افزود: برگزاری این آیین با هدف معرفی ظرفیت‌های بانوان در کنار کاستی‌ها و مشکلات جامعه است.

وی اضافه کرد: می‌طلبد که برنامه‌های حوزه بانوان در استان‌ها با رویکرد فهم مشترک و بهره وری حداکثری از ظرفیت‌ها برگزار شود تا از موازی کاری‌ها در این حوزه جلوگیری شده و افزایش توانمند سازی این قشر از جامعه را به همراه داشته باشد.

مشاور وزیر کشور بیمه مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی را از دغدغه‌های وزارت کشورعنوان کرد و گفت: رفع این مشکل از برنامه‌های اولویت دار امسال تعریف شده است.

وی با بیان اینکه رونق ملی، تحکیم خانواده و توسعه پایدار سرلوحه امور بانوان است و راهبرد‌های عملی متعددی در این خصوص به مرحله اجرا گذاشته شده است بیان کرد: برگزاری مستمر نشست‌های بانوان با راهبرد‌های قوی و اثرگذار موضوعی مهم در استان هاست که در این راستا استان مرکزی کارنامه خوبی دارد.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: برگزاری آیین تجلیل از بانوان مفاخر استان در خرداد ماه امسال فرصتی برای ارایه موثر توانمندی‌های این قشر از جامعه است.

۶۵ هزار زن در ۱۳ سکونتگاه غیر رسمی شهرستان اراک سکونت دارند

فرجی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم گفت: ۶۵ هزار زن در ۱۳ سکونتگاه غیر رسمی شهرستان اراک سکونت دارند که ایجاد اشتغال برای آنان باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

فرجی افزود: طرح توانمند سازی خانه به خانه برای بانوان با هدف ایجاد چرخه کامل تولید و اشتغال در استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح مهارت خانه به خانه در سکونت گاه‌های غیر رسمی توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط قرار است تا پایان سال ۹۸ اجرا شودو در قالب این طرح با ارائه آموزش‌های مهارتی به زنان یک زنجیره و چرخه تولیدایجاد اشتغال و کسب و کار خانگی برای زنان ساکن در این سکونت گاه‌ها ایجاد و منجر به توسعه اشتغال و کارآفرینی در بین زنان و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.