امام جمعه قلعه رئیسی گفت: بزرگترین رخداد فرهنگی ماه مبارک رمضان در قلعه رئیسی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاراسفره ۵۰۰۰ هزار نفری افطاری در قلعه‌رئیسین جوان از یاسوج،حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده و نزول قرآن خود به این ماه فضلیت می‌دهد عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای رشد و تزکیه و نیز فرصتی جهت حرکت به سوی عالی‌ترین ارزش‌های اخلاقی و انسانی در پرتو آموزه‌های حیات‌بخش دین مبین اسلام است.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه به علت ویژگی بخشنده بودن امام حسن مجتبی (ع)، نیمه رمضان را نیمه خدمت به فقرا و مؤمنین اهل آبرو که مشکلات مالی دارند نامگذاری کرده‌اند، بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای رشد و تزکیه و نیز فرصتی جهت حرکت به‌سوی عالی‌ترین ارزش‌های اخلاقی و انسانی در پرتو آموزه‌های حیات‌بخش دین مبین اسلام است.

وی افزود: حلم و بردباری، سخاوت و عبادت سه ویژگی ممتاز این امام بزرگوار است و سیره اخلاقى امام سرمشق و الگو براى همه نسل‌ها و عصر‌ها در طول تاریخ و در تمام ابعاد فردى، اجتماعى، خانوادگى و سیاسى است.

صلواتی از بزرگترین رخداد فرهنگی ماه رمضان در سطح استان در شهر قلعه رئیسی خبر داد و یادآور شد: طبق رسم هر ساله مبنی بر برپا شدن سفره افطاری در شهر قلعه رئیسی که تمامی سطح شهر و بخش بر روی این سفره می‌نشینند امسال هم این رسم اجرا خواهد شد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی از برپا شدن سفره افطاری ۵ هزار نفری در شهر قلعه رئیسی خبر داد و گفت: این سفره در روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با افطار در مصلی نماز جمعه محمد رسول الله شهر قلعه رئیسی (جنب کلانتری) برپا خواهد شد.

صلواتی با بیان این که مهمترین ویژگی سفره افطاری نشستن غنی و فقیر سر یک سفره و دیگر ویژگی غنی و فقیر از یک غذا استفاده می‌کنند ادامه داد: این سفره با همت دفتر مقام معظم رهبری، خیرین استانی و شهرستانی، مردم و مسئوولین شهر قلعه رئیسی برپا خواهد شد که امیدواریم تلاش شود تا همه بر روی این سفره بنشینند.

انتهای پیام/پ

برپایی سفره ۵۰۰۰ هزار نفری افطاری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.