رئیس اداره مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره انتقال آنفلوآنزای حاد پرندگان که گزارش شده است، توضیح داد.

 ابتلای پرندگان کشور به آنفلوآنزای حاد برای انسان خطر دارد؟حسین عرفانی رئیس اداره مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت  در گفتگو خبرنگار  حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گزارش ابتلایپرندگان به آنفلوآنزای حاد پرندگان در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مردم باید اطلاع داشته باشند که این آنفلوآنزا با آنفلوآنزا H1N1 جدید که اولین بار در خوک دیده شد، تفاوت دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه کشور ما در مسیر مهاجرت پرندگان وحشی و مهاجر قرار دارد، در روزهای گذشته کانون‌هایی از ابتلای پرندگان بومی به آنفلوآنزای حاد پرندگان H5N5 در آذربایجان شرقی گزارش شده است.

آنفلوآنزای حاد پرندگان به انسان منتقل نمی‌شود

رئیس اداره مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره اقدامات انجام شده در آذربایجان شرقی اظهار کرد: همکاراناما در سازمان دامپزشکی و دانشگ‌اه علوم پزشکی تبریز به موقع در منطقه حضور پیدا و اقدامات مراقبتی و کنترلی شامل بررسی، امحا و کنترل پرندگان آلوده و مشکوک را انجام دادند.

عرفانی درباره خطر انتقال آنفلوآنزا حال پرندگان برای انسان گفت: این آنفلوآنزا بین پرندگان انتقال پیدا می‌کند و تنها چند مورد انگشت شمار در دنیا ابتلای انسان به آنفلوآنزای حاد پرندگان گزارش شده است.

رئیس اداره مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآوری کرد: در ایران تاکنون مورد ابتلا به آنفلوآنزای حاد پرندگان در سال‌های گذشته گزارش نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار