خروج ۲ محصول عمده و استراتژیک پیاز گل نرگس و بذر پنبه مله شهرستان خوسف از خراسان جنوبی ممنوع شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: پارسال درخواست های زیادی توسط استان های دیگر با قیمت های بسیار بالاتر از قیمت استان برای خریداری پیاز گل نرگس و بذر پنبه مله یا قهوه ای رنگ داشتیم.

وی افزود: این موضوع سبب شد تا کارشناسان جهاد کشاورزی، کشاورزان شهرستان را توجیه کنند و تذکر دهند به هیچ وجه این محصولات را هر چند با قیمت‌های بالا در اختیار افراد غیربومی قرار ندهند.

رضوی تابستان را فصل جا به جایی پیاز گل نرگس دانست و تأکید کرد: کشاورزان امسال نیز به افراد غیربومی پیاز گل نرگس را نفروشند و دستگاه‌های دولتی نیز با نظارت دقیق، از خرید و فروش پیاز گل نرگس و خروج آن از استان جلوگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف سطح زیرکشت گل نرگس شهرستان خوسف را ۲۴ هکتار عنوان کرد و گفت: سالانه حدود ۱۲ میلیون شاخه گل از سطح اراضی برداشت می‌شود.

وی افزود: پارسال کشت پنبه مله به صورت نشا در سطح سه هکتار از اراضی شهرستان خوسف انجام شد تا نسبت به تهیه بذر و گسترش محصول اقدام شود.

رضوی با بیان اینکه پنبه مله به نام خوسف ثبت ملی شده است، گفت: کاشت این نوع پنبه از نیمه فروردین آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان به این نوع محصول اختصاص یابد.

انتهای پیام /ط ا

 خروج پیاز گل نرگس و بذر پنبه از خراسان جنوبیممنوع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.