نماینده تهران گفت: از رئیس جدید دستگاه قضا می‌خواهیم تا در برخورد با مجرمان اقتصادی مماشاتی نداشته باشد.

خبرنگار: جعفری/ عینی/دولت در حوزه عملیاتی کردن وعده‌های خود در نظام آموزشی نمره قبولی نمی‌گیردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه سعیدی نماینده تهران در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) در نطق میان دستور خود، گفت: حال که دشمنی دشمن عیان‌تر از همیشه شده است، ما هیچ واهمه‌ای از آن نداریم، رابطه توان تولید و صنعت داخلی کشور در کنار استفاده از تمام ظرفیت‌های دیپلماسی ما را از سختی‌های کنونی رها می‌کند، آن‌ها یک بار ما را در جنگ آزموده و دیگر آن خطا را تکرار نمی‌کنند.

نماینده تهران ادامه داد: ما در صلح نیز به گواه سازمان‌های بین‌المللی به تمامی تعهدات خود ایستادیم و جهان بدعهدی آمریکا را دید، اما ایستادن در برابر دشمن و یکپارچگی در برابر فشار‌های کنونی چگونه میسر است، با تهدید، تهمت یا همبستگی؟ امروز همه ما معتقدیم که باید در فشار‌ها ایستاد.

وی در ادامه افزود: از تهدید دشمن نباید فرصت جناحی و گروهی خلق کرد، بلکه این تهدیدات باید عمق همبستگی و یکپارچگی ملت ما را افزایش دهد، با رفع محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها هم می‌توان از تمام ظرفیت کشور بهره برد و هم انگیزه مضاعف به مردم داد تا در برابر دشمنی‌ها با توان بیشتری از این شرایط عبور کنیم، بازگردیم به آرمان‌هایی که برای آن انقلاب کرده ایم، نه آن چیزی برخی روایت یک طرفه خود از انقلاب می‌داند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: امروز وظیفه ماست که یکپارچه در کنار دولت، نیرو‌های مسلح و تلاش گران حوزه امنیت از ایران حفاظت کنیم. اما ایران بدون پشتیبانی مردم معنا ندارد، حفظ ایران جز از طریق به رسمیت شناختن مردم و تنوع فکر و سلیقه آن‌ها به دست نمی‌آید.

وی بیان کرد: شرایط اقتصادی مردم شرایط سختی است، در این وضعیت تمرکز بر تسهیل تولید داخلی و حذف موانع تولید و تجارت وظیفه همه دستگاه‌های قانونی است. واگذاری اقتصاد و ثروت کشور به مردم و بستن منصب‌های رانت و فساد، آینده ما را تضمین می‌کند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: امروز بزرگترین مشکل ما فساد و رانت است و چشم اسفندیار آن شفافیت، حاکمیت قانون و رقابت قانونی است، تا زمانی که برخی بخش‌های حاکمیتی و بخش‌های دولتی با بخش خصوصی به رقابت می‌پردازند، تا وقتی که رقابت آن‌ها در اقتصاد شکل نگیرد، تا زمانی که شفافیت در برابر پنهان کاری مورد حمایت نباشد و مادامی که در برابر فساد بدون توجه به جایگاه و وابستگی فاسدان نیاستیم، سخن گفتن از همبستگی اجتماعی و تعمیق مفهوم دولت و ملت شوخی تلخی است.

سعیدی اظهار کرد: با ورود آقای رئیسی امیدواری به دستگاه قضا بیشتر شده است، از او هم خواستاریم با دقت و جدیت ضمن حفظ حقوق همه شهروندان مماشاتی با مجرمان اقتصادی نداشته باشد، در همین فرصت لایحه منع خشونت علیه زنان اشاره می‌کنم، چهره جمهوری اسلامی ایران و میزان اهمیتی که به جایگاه زن می‌دهد، امیدوارم دستگاه قضایی به آن توجه کافی داشته باشد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه امروز در بسیاری از امور اولویت‌هایمان را فراموش کرده‌ایم، تصریح کرد: در نظام آموزشی ما گرفتاری‌های و مشکلات به قدری است که عملا ساختار را غلط کرده است، اما تمام توان این ساختار صرف کار‌هایی با اولویت پایین‌تر است، هر روز به جای تمرکز بر ارتقای تحصیلی، معارفی و پرورشی دانش آموزان و بهبود معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته به دنبال رفع بودجه موارد کم اهمیت، اما پر سروصدا هستند.

وی بیان کرد: جالب اینجاست که کسی هم به دنبال شنیدن صدای معلمان نیست، متأسفانه دولت در عمل به وعده‌هایش در حوزه آموزش و پرورش نمره قبولی نمی‌گیرد، بار‌ها پیرامون همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با دیگر بازنشستگان عزیز مذاکره کرده‌ایم و قول گرفته‌ایم اما متأسفانه شاهد بدعهدی بودیم.

سعیدی درباره نظام رتبه بندی معلمان، گفت: معلمان حق‌التدریس، موسسات آموزشی و فساد عجیب در حوزه کتب درسی وزارت آموزش و پرورش هرگز موفق نبوده است. ظاهرا در این وزارتخانه مأموریت‌های اصلی فراموش شده‌اند. از رئیس جمهور می‌خواهم آموزش و پرورش کشور را با هر ابزاری که می‌تواند و با تدبیری که انتظار می‌رود به ریل اصلی خود برگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار