حضور ژیمناست‌ها در المپیک با توجه به فراوانی توزیع مدال برای تمامی کشور‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ژیمناستیک یکی از پر مدال‌ترین رشته‌های المپیکی است که بر روی جایگاه کشور‌ها در جدول نهایی المپیک نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت. کشور چین بیشترین مدال را از این رشته کسب می‌کند و به راحتی جایگاه خود را در رنکینگ المپیک ارتقا می‌دهد. با سرمایه گذاری بیشتر بر روی این رشته المپیکی و پایه می‌توان به ارتقا جایگاه ایران در بین کشور‌ها کمک کرد.

نکته مهمی که در رابطه با کسب سهمیه المپیک وجود دارد آن است که نفرات اول رنکینگ جهانی با شرکت در مسابقات قهرمانی جهان یا در جام جهانی سهمیه المپیک را کسب کنند، سهمیه آن‌ها در رنکینگ حذف می‌شود. این اتفاق به نفع نفرات بعدی است چرا که شانس کسب سهمیه المپیک آن‌ها افزایش می‌یابد.

برای کسب سهمیه‌ی المپیک ۵ مسابقه را پیش رو داریم که ۴ مرحه از مسابقات جام جهانی و یک مرحله مسابقات گزینشی المپیک است. ملی پوشان ژیمناستیک مسیر سختی را پیش رو دارند، اما این شانس برای آن‌ها به ویژه برای سعید رضا کیخا وجود دارد.

کیخا دارنده مدال برنز مسابقات جهانی است و همچنین اولین مدال آور بازی‌های آسیایی است. این ملی پوش یکی از اصلی‌ترین شانس‌های کسب سهمیه المپیک است و امیدواریم با فراهم کردن شرایط برای او این را سخت برای کیخا هموارتر شود. همچنین این نابغه ژیمناستیک توانسته است ۵ حرکت روی وسیله‌ی خرک را به نام خود ثبت کند.

کیخا شانس اول کسب سهمیه المپیک توکیو است

در این راستا شیخ احمدی آنالیزور تیم ملی در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: سعیدرضا کیخا بیشترین شانس کسب سهمیه المپیک را دارد. در مسابقات جهانی فقط نفر اول می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند، اما در مسابقه‌ای که در آلمان برگزار می‌شود نفرات اول تا سوم شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند.

او افزود: این ملی پوش انگیزه بسیار بالایی دارد و همچنین فدراسیون تلاش کرده است اردو‌های منظمی برای این ملی پوش برگزار کند. خرک یکی از وسایل دشوار ژیمناستیک است، اما با این وجود کیخا تمام تلاش خود را می‌کند. امیدواریم کیخا برای اولین بار شانس حضور در المپیک را پیدا کند.

او در ادامه گفت: مهدی الفتی نیز ملی پوش ۱۶ ساله ژیمناستیک است که شانس کسب سهمیه‌ی المپیک را دارد، اما این بازیکن جوان برای موفقیت راه بسیاری دارد.


بیشتر بخوانید:

احمدی سرپرست نایب رئیس فدراسیون ژیمناستیک شد

نفرات برتر مسابقات انتخابی تیم های ملی ایروبیک ژیمناستیک مشخص شدند

کیخا چهارم جهان شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار