رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

صادرات انواع کالا بالغ بر ۵۸۰ میلیون دلار از سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان وبلوچستان گفت: طی سال ۱۳۹۷، ارزش دلاری صادرات انواع کالا از سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان به رقم بالغ بر ۵۸۰ میلیون رسیده است

نادر میرشکار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به کشور پاکستان، طی سال ۱۳۹۷ به ارزش ۵۸۰ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۹۵ دلار می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ از لحاظ ارزش، یکصدو پنجاه درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان صادارت در سال ۹۷ از گمرکات استان به کشور پاکستان دارای ارزش ۱۴۷ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۷۳۶ دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش ۴۳۲ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۹۵۹ دلار می‌باشد.

میرشکار در ادامه بیان داشت: طی سال ۱۳۹۷ از استان سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، گوگرد، کاشی، گاز، سرامیک، سوخت، سیب درختی و صیفی جات به کشور پاکستان صادر شده است.

میرشکار در پایان تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان حدود یکهزار کیلومتر مرز مشترک دارد که خود، ظرفیت بزرگی در موضوع تجارت و مبادلات مرزی با این کشور بزرگ و پرجمعیت است.

انتهای پیام/گ

صادرات کالا  از سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار