عضو شورای شهر تهران با اشاره به محصور شدن مجسمه خیام در میان درختان و غفلت از رسیدگی به آن، نسبت به آسیب پذیری مجسمه‌های شهری هشدار داد.

هشدار مسجد جامعی به آسیب پذیری مجسمه‌های شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در دوره‌های اخیر نسبت به وضعیت مجسمه‌هایی که در سطح شهر مستقر هستند، غفلت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این مجسمه‌ها مربوط به شاعر ایرانی، حکیم عمر خیام نیشابوری است که توسط استاد ابوالحسن صدیقی ساخته شده و در پارک لاله قرار گرفته است، افزود: این مجسمه در یک باغچه گل سرخ نصب شد و به مرور زمان به آن کم توجهی شد و اکنون این مجسمه در محاصره درختان قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به واردن شدن آسیب فراوان به این مجسمه در طی این مدت گفت: مجسمه‌هایی از این دست باید ثبت شوند، چراکه نمونه‌های دیگری از آن شامل مجسمه فردوسی و ابن سینا است که در معرض آسیب هستند.

مسجدجامعی با اشاره به قرارگیری خیابان خیام در نزدیکی شورای شهر تهران تصریح کرد: می‌توان نمونه‌ای از مجسمه خیام را در این مکان احداث کرد و برای حفظ اصل اثر محل مناسبی را در نظر گرفت تا از این طریق آسیب رسانی به مجسمه‌ها متوقف شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: این گونه آثار که ارزش ملی و بین‌المللی دارند، به عنوان میراث شهری ما باید حفظ شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.