آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز شنبه در واکنش به انتشار فیلم مرتبط با فساد مالی معاون صدراعظم اتریش اعلام کرد سران اروپا باید در برابر سیاستمداران راست افراطی بایستند.

مرکل از اروپایی‌ها خواست در برابر سیاستمداران راست افراطی بایستندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز شنبه در واکنش به انتشار فیلم مرتبط با فساد مالی معاون صدراعظم اتریش اعلام کرد سران اروپا باید در برابر سیاستمداران راست افراطی بایستند.

این مطلب پس از آن بیان شد که انتشار یک فیلم ضبط شده از طریق دوربین مخفی، باعث سرنگونی هاینتس کریستیان اشتراخه معاون صدراعظم اتریش در ارتباط با اتهام فساد شد.

مرکل در یک کنفرانس خبری در زاگرب، پایتخت کرواسی پیش از عزیمت به گردهم آیی حزب حاکم محافظه کار این کشور در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا اعلام کرد: «ما با جریان‌هایی رو به رو هستیم که می‌خواهند ارزش‌های اروپایی ما را نابود کنند و ما باید قاطعانه در برابر آن بایستیم.»

در حالی که احزاب راست افراطی مخالف ارزش‌هایی همچون دفاع از اقلیت‌ها و حقوق اساسی انسانی هستند، مرکل اعلام کرد: «سیاستمداران پول پرست ایفای نقش می‌کنند و ما باید قاطعانه با همه این‌ها برخورد کنیم.»

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب حاکم کرواسی ۵ تا ۶ کرسی از ۱۲ کرسی این کشور را در پارلمان اروپا کسب خواهد کرد.

این در حالی است که یک روز پس از آنکه انتشار ویدئویی از فساد مالی معاون صدراعظم اتریش به استعفای وی انجامید، صدراعظم اتریش با اعلام فروپاشی کابینه ائتلافی، از رئیس‌جمهور این کشور خواست انتخابات زودهنگام برگزار کند.

در همین حال هزاران تن از مردم شهر وین با برگزاری تظاهرات مقابل کاخ صدراعظم این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار