مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۵ باب موزه به ظرفیت موزه‌های استان اردبیل اضافه خواهد شد.

نادر فلاحی  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل از افتتاح و راه اندازی ۵ موزه دیگر دز استان اردبیل تا پایان سال جاری خبر داد.

نادر فلاحی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۱۳باب موزه در سطح استان وجود دارد گفت: موزه چینی خانه در بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی موزه باستان شناسی، موزه مردم شناسی(حمام اقا نقی)، موزه صنایع دستی(حمام شیخ اردبیلی)، موزه باستانشناسی شهرستانهای مشگین شهر نیر و نمین از جمله موزه های فعال استان هستند.

وی از ترمیم،مرمت و احیا و راه اندازی موزه باستان شناسی خلخال نیز خبر داد و افزود: علاوه بر ۸ موزه که تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فعالیت میکنند سه موزه شهرداری، حیات وحش و موزه شهدا توسط سه ارگان شهرداری،محیط زیست و بنیاد شهید راهاندازی گردیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه شعار "اردبیل ۱۴۰۰،شهر موزه ها" به عنوان رویکرد این اداره کل در بحث موزه ها است اظهار داشت: در این راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سالجاری ۵ موزه دیگر راه اندازی و به ظرفیت موزه های موجود اضافه خواهد شد.

موزه فرش بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی،موزه شهرستان گرمی، موزه جاذبه های طبیعی در نگارخانه ختایی و موزه صفویه شناسی و موزه چاپ و موسیقی و... در مدرسه جعفر اسلامی موزه هایی هستند که در آینده نزدیک راه اندازی و در سفر رییس جمهور به استان برخی از آنها افتتاح خواهد گردید.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اماده همکاری با نهادها ارگان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی در بحث راه اندازی موزه خصوصی است از صدور مجوز دو موزه خصوصی جواهرات و زیورالات و موزه سماور های قدیمی در استان خبر داد.

فلاحی افزود: موزه  افتخارات ورزشی،موزه طب و پزشکی در بیمارستان فاطمی از دیگر موزه هایی هستند که در حال رایزنی با ادارات مربوطه به ان هستیم تا در صورت فراهم شدن شرایط این موزه ها نیز به مجموع ۱۳ موزه استان اضافه گردد.

انتهای پیام/س

ایجاد 5 باب موزه جدید در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار