سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: ۱۵۰ واحد قطعه سازی خودرو استان برای ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی کرده اند و باید دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات آن‌ها تلاش کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: سال ۹۶ قراردادی بین بانک انصار، خودروسازان و قطعه سازان با هدف حل مشکلات این واحد‌های تولیدی منعقد شد و اکنون این قرارداد مستلزم احیا و بازنگری مجدد است.

حبیبی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط باید تلاش کنند تا با نشستی سه جانبه با حضور بانک عامل، خودروسازان و قطعه سازان مشکلات سرمایه در گردش و نقدینگی این واحد‌ها را برطرف کنند.

وی در ادامه به تسهیلات تبصره ۱۸ آیین نامه ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: اگرچه نرخ این تسهیلات بالا است، اما به علت یارانه‌ای بودن برای واحد‌های تولیدی بسیار کاربرد دارد و می‌تواند بخشی از مشکلات آن‌ها را رفع کند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری گفت: برای اجرای هرچه سریعتر این تسهیلات باید ۵۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی واریز شود تا تسهیلات متقاضیان به زودی پرداخت گردد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهره مندی واحد‌های تولیدی از تبصره ۱۸ باید از سوی سازمان صمت و جهاد کشاورزی اطلاع رسانی جامعی صورت گیرد و پرونده‌های متقاضیان تسهیلات در سامانه بهین یاب هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.