معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون برای کلیه افراد ۳۰ سال به بالا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل همزمان با سراسر کشور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علیرضا مروجی، در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز "بسیج ملی کنترل فشار خون بالا" از ۲۷ اردیبهشت به صورت رسمی اظهار داشت: زمان اجرای طرح از ۱۷ خرداد ماه تا ۱۵ تیرماه ۹۸ خواهد بود.

وی گفت: در ایران بالغ بر ۱۵ میلیون نفر مبتلا به فشار خون می‌باشند که از میان آن‌ها فقط ۶۰ درصد از بیماری خود مطلع هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ، بیماری فشار خون بالا را یکی از عوامل اصلی خطر در بیماری‌های قلبی عروقی برشمرد و افزود: این بیماری یکی از بیماری‌های بدون علامت و همراه با عوارض جدی می‌باشد.

دکتر مروجی تصریح کرد: فشار خون بالا بر عملکرد طبیعی قلب، مغز و کلیه‌ها و عروق خونی اثر گذاشته و هزینه‌های درمانی بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی، با اشاره به اینکه کنترل فشارخون به مداخله شخصی و سعی و تلاش خود فرد بستگی دارد، ادامه داد: هدف از خودمراقبتی در فرد مبتلا به فشار خون این است که بیمار قادر باشد با آگاهی و با مشارکت کامل در مراقبت از خود کوشا باشد و در این راه مداومت داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه پویش‌های ملی به عنوان اقدام جمعی روی افکار عمومی تاثیرگذار هستند و اگر خوب اجرا شوند منجر به نتایج مطلوبی می‌شوند، یادآور شد: اجرای این نوع پویش‌ها می‌تواند تلنگری برای افزایش آگاهی مردم، اصلاح سبک زندگی و افزایش سطح کیفیت زندگی باشد.

انتهای پیام/م

 

آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.