داوودزی:

داعش افغانستان در محیط های علمی نفوذ کرده است/ یش از چهار هزار نیروی داعشی در افغانستان مستقر است

رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان نسبت به گسترس نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان هشدار داد.

 

داعش افغانستان در محیط های علمی نفوذ کرده است/ یش از چهار هزار نیروی داعشی در افغانستان مستقر استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد عمر داوودزی»، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان گفت: گروه تروریستی داعش در حال حاضر بیش از چهار هزار نیرو در افغانستان دارد.

وی ضمن بیان اینکه نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان زنگ خطری برای امنیت این کشور و منطقه است افزود: با این حال مبارزه با طالبان اولویت اول نیروهای امنیتی افغانستان می باشد.

رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت: طالبان پدیده‌ای روستایی است اما داعش بیشتر در حوزه علمی فعالیت می‌کند و بر اساس رصد نیروهای اطلاعاتی هم‌اکنون در دانشگاه‌های افغانستان حضور علمی پیدا کرده‌اند.

داوودزی گفت: نحوه تعامل داعش و طالبان در مناطق مختلف متفاوت است؛ در برخی از مناطق مانند ولایت‌های مرزی پاکستان این دو گروه با یکدیگر درگیری نظامی دارند اما در برخی ولایت‌های دیگر مانند قندوز با هم همکاری می کنند.

گفتنی است که اخیرا شورای امنیت سازمان ملل متحد، شاخه خراسان گروه تروریستی داعش را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

به اعتقاد کارشناسان سیاسی، آمریکا بقایای داعش را از سوریه و عراق به افغانستان منتقل کرده است تا از آنها به نفع برنامه‌های منطقه ای خود استفاده کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار