وزیر امور خارجه گفت: جامعه بین‌المللی تاکنون از برجام حمایت کرده، اما حمایت‌ها بیش‌تر به شکل بیانیه و اعلام مواضع سیاسی بوده است.

لازوم اعلام مواضع سیاسی به اقدامات عملی اقتصادی در برجامبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان سفر منطقه‌ای خود به برخی کشورهای آسیایی در فرودگاه پکن در مورد آینده برجام اظهار کرد: آینده برجام در اختیار جامعه بین‌المللی است.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه بین‌المللی تاکنون از برجام حمایت کرده، اما حمایت‌ها بیش‌تر به شکل بیانیه و به شکل اعلام مواضع سیاسی بوده، لازم است اعلام مواضع سیاسی به اقدامات عملی اقتصادی تبدیل شود که مردم ایران بتوانند از برجام منافع‌شان را دریافت کنند.

ظریف افزود: ما ۴ دور از کمیسیون مشترک برجام تعهد گرفتیم برای اقداماتی که باید انجام دهند، فکر کنم الان وقتش است و بسیار هم دیر شده برای این که کمیسیون مشترک به تعهداتش عمل کند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین درباره این‌که چه دیدگاهی دارد نسبت به این که رسانه‌های چین همزمان با حضور وی در این کشور نوشتند که شفاف سازی‌های ظریف در مورد اطلاعات جعلی که به ترامپ داده می‌شود، موجب اختلاف در تیم "ب " شده، اظهار کرد: شفاف سازی آنچه من در سفر نیویورک به عنوان تیم ب مطرح کردم یک واقعیت است. واقعیتی که همه از آن خبر داشتند، اما به خاطر فضای روانی تحمیل شده بر جامعه آمریکا کمتر کسی جرئت می‌کرد این واقعیات را بیان کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ترامپ هم رسماً گفته و اخیراً مجدداً تاکید کرده و لذا فکر می‌کنم واقعیت همین باشد که ترامپ خواهان جنگ نیست، اما افرادی دور او نشسته‌اند تا به بهانه این‌که آمریکا را در مذاکره با ایران قدرتمندتر کنند، او را به سمت جنگ سوق دهند.

ظریف خاطرنشان کرد: ما یقین داریم که در نهایت جنگ، همان‌طور که رهبری فرمودند صورت نخواهد گرفت به خاطر این‌که نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور را دارد که بتواند در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند. اما به هر حال لازم است این حرکت‌های خطرناک در داخل آمریکا برای مردم این کشور روشن شود. آنچه به‌عنوان سیاست آمریکا ابتدا مطرح می‌شد اکنون به سمت تبدیل شدن به سیاست اسرائیلی یا برخی حکام مرتجع منطقه و آن‌ها که از طریق قدرت مالی و تبلیغاتی به دولت آمریکا تحمیل کردند، پیش می‌رود و آن‌ها در حال حاکمیت پیدا کردن هستند.

وی همچنین در جمع بندی نتایج سفر خود به ژاپن و چین اظهار کرد: در جریان سفر به ژاپن با شینزوآبه دیدار داشتم و دیدگاه‌های ایران منتقل شد و همچنین راهکار خروج از وضعیت کنونی که یک راهکار اقدام عملی است توسط شرکای ما و اعضای باقیمانده در برجام بررسی شد. همچنین گفت‌وگوی جدی با آقای نخست وزیر داشتیم و توجه مقامات عالی ژاپن به روابط با ایران و اهتمام به آن مورد تاکید قرار گرفت و فکر می‌کنم در آینده کار جدی‌تری داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: سفر به چین هم برای ما بسیار مهم بود. چین یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکای اقتصادی ما و از مهم‌ترین شرکای سیاسی ماست که با آن‌ها روابط جامع راهبردی داریم.

ظریف تصریح کرد: در این زمینه گفتگو‌های خوبی داشتیم. پاسخ پیام آقای دکتر روحانی را از سوی رئیس جمهور چین دریافت کردیم. همین طور حمایتی که شاهد بودیم دیروز وزارت خارجه چین از مواضع ایران در مورد برجام صورت داد برای ما بسیار مهم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
برجام مرده متولدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه همه عالم هم از برجام خارج بشن
ظریف میگه:
برجام باید زنده بماند.چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
کدوم برجام!؟ آقای ظریف شما پارسال ۴ هفته به اروپایی فرصت دادی! ۴ هفته شد ۳ ماه !
Iran (Islamic Republic of)
پروانه باهرى
۲۲:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه كشورها از برجام حمايت ميكنند مخصوصا كشورهاى اروپايى .چون اجراى برجام فقط برعهده ايران است.وانها فقط بصورت لفظى برجام را اجرا ميكنند.حتى امريكا هم باوجود خروج از برجام از ادامه اجراى برجام توسط ايران رضايتمند است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
جامعه بین‌المللی مجبور است و چاره ای دیگری هم ندارد که پیمان شکنی نکند و اقداماتش را در عمل و اجرا بدرستی انجام دهد !!!!! همانطوری که بفکر اقتصاد خود است بفکر اقتصاد ایران هم باشد !!!!!؟؟؟؟؟و اگر اقتصاد همه شأن ایزوله و بسته شد!!!!! آنموقع این پازلی است که خودشان از ایران شروع کردند و بزودی به خودشان ختم خواهد شد!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
شرط ما ایرانیان باید یک شرط درست و حسابی و واقعی و عملی باشد .
مهلت شصت روز به غربیان فریبکار و بدعهد هم زیاده.
Iran (Islamic Republic of)
Rimakiasari
۱۸:۵۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه كشورهاى پنج +يك وحتى امريكا كه از برجام خارج شده از اجراى برجام توسط ايران حمايت ميكنند.چرا حمايت نكنند.برجام راست كار انهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
برجام رو بیخیال شید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
این همه رهبری داره میگه رونق تولید توجه به داخل و استفاده کردن از جوانان انقلابی و با سواد باز ظریف میگه نجات برجام ؟ برجام همان موقع توسط اوبامای آدم کش که تحریم داماتو را تمدید کرد مرده است . برجامی نمانده است ؟ کدام برجام ؟ باید برجام دفن کرد بوی تعفنش داره همه خفه می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر وقت دلار دوباره شد ٤ تومن اونوقت حرفاشونو باور كن
Sweden
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
۱۰۰۰ تومن
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرانمی پذیرین که اشتباه کردید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای ظریف
برجام مرده است.
آخرین اخبار