دبیر نخستین جشنواره استانی داستان شیراز گفت: مرحله دوم داوری پایان یافته و اختتامیه جشنواره نیمه دوم خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید خادم دبیر نخستین جشنواره استانی داستان شیراز با اشاره به پایان مرحله دوم داوری بیان کرد: این جشنواره در سه قالب داستان کوتاه، نمایشنامه و فیلمنامه برگزار می‌شود که با پایان یافتن مهلت ارسال اثر ۱۵۸ داستان کوتاه، ۲۴ نمایشنامه و ۱۸ فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شده است.

وی درباره تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره تصریح کرد: ۱۹۱ داستان‌نویس بزرگسال ساکن استان فارس و ۲۱ داستان کوتاه از ۲۱ داستان‌نویس نوجوان ساکن استان فارس در این جشنواره شرکت کرده اند.

خادم افزود: با پایان مرحله اول داوری آثار ۳۵ داستان کوتاه، در بخش فیلمنامه از بین ۱۰ اثر ۵ فیلمنامه و در بخش نمایشنامه از بین ۱۲ اثر راه یافته به مرحله دوم ۵ نمایشنامه به مرحله نهایی این بخش راه یافتند.

دبیر نخستین جشنواره استانی داستان شیراز تصریح کرد: در بخش فیلمنامه پنجره باز، تنهام، چتر، عصا و کابوس و در بخش نمایشنامه بیابان‌ها، توتیا، ساکن طبقه همکف، نرمک نرمک و هراس از زمین تنهایی به مرحله سوم راه یافتند.

وی ادامه داد: با پایان داوری مرحله دوم در بخش داستان کوتاه نیز از بین ۳۵ داستان کوتاه راه یافته به مرحله دوم ۱۱ داستان کوتاه از نویسندگان بالای ۱۷ سال، و از بین ۲۱ داستان کوتاه ۶ داستان از نویسندگان زیر ۱۷ سال ساکن استان فارس به مرحله نهایی این بخش راه یافتند.

خادم با اشاره به اسامی آثار راه یافته افزود: آن وقت‌ها که باران می‌آمد، از خیابان دوباره شب را آغاز کن، حواشی یک رویا، دست آلوده، دیانا، ساعت ۵ در ایوان، لبخند، مرسی و تو، وصیت، همه داشتند از گلدوزی مادرم تعریف می‌کردند و هیچ کس تنها نیست از آثار نویسندگان بالای ۱۷ و آثاری از جمله لوبیا چیتی، آژیر، بابا بچه، قهوه خانه احساسات، داستان جن ها، شیفت و جینگولو در دنیای واقعی از آثار نویسندگان زیر ۱۷ است که به مرحله سوم داوری راه یافته اند.

دبیر نخستین جشنواره داستان شیراز اضافه کرد: برگزیدگان نهایی هر سه بخش پس از داوری مرحله سوم در مراسم اختتامیه که نیمه دوم خردادماه امسال برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ت

برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی داستان شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار