توسعه زیرساخت‌های ریلی، ارتقا خدمات و کیفیت در قطار‌های مسافری و ایستگاه‌ها و تنوع در انتخاب قطار‌های مسافری از سوی متقاضیان از مهمترین عوامل رشد بوده است.

توسعه زیرساخت‌های ریلی و کیفیت در قطار‌های مسافری دلایل رشد سفرهای ریلیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری سرپرست اداره کل راه آهن خراسان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر از ۲۹ شهر و مرکز استان قطار مستقیم منتهی به مشهد تعریف و اجرایی شده، روند جابجایی مسافرین و زائرین امام هشتم (ع) در سال ۹۵، تعداد ۱۱ میلیون و ۱۳ هزار به تعداد ۱۲ میلیون و پنج هزار نفر در سال ۹۶ و تعداد ۱۴ میلیون و ۲۱۳ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده است.

 وی افزود: جابجایی مسافرین در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۹ درصد افزایش و در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ متوسط سالانه ضریب اشغال کل قطار‌های مسافری در مسیر ریلی تهران – مشهد و برعکس ۶۰ درصد، قطار‌های کمربندی ۶۲ درصد و حومه‌ای ۷۳ درصد بوده که ضریب اشغال قطار‌های مسافری درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود پنج رشد و سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۸ رشد داشته که مبین رشد جابجایی مسافرین و زائرین امام هشتم (ع) از طریق ریلی در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد مقدس می‌باشد.

سرپرست اداره کل راه آهن خراسان تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های ریلی، ارتقا خدمات و کیفیت در قطار‌های مسافری و ایستگاه‌ها و تنوع در انتخاب قطار‌های مسافری از سوی متقاضیان از مهمترین عوامل رشد بوده است.

مصطفی نصیری یادآور شد: همچنین در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۰۰ زائر و مسافر خارجی از طریق ریلی به مشهد مقدس مسافرت داشته اند که اکثریت این زائرین از کشور‌های عراق، لبنان، کویت، پاکستان، هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌باشندکه نسبت به سال ۹۶ رشد ۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام//ف.ح

 

زائرین از کشور‌های عراق، لبنان، کویت، پاکستان و هندوستان رشد ۵ درصدی داشته است

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.