رکورد جدید سنگین‌ترین کباده از سوی باستانی کار جوان آملی با بالای سری بردن کباده حدود ۵۳ کیلوگرمی در سازمان ثبت رکورد‌های ورزشی جهانی ایمارو به ثبت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سامان قلی پور ملکشاه باستانی کار آملی در مدت ۲۵ ثانیه کباده حدود ۵۵ کیلوگرمی را برای ۷بار جابجا کرد و در حضور نماینده و داورسازمان ثبت رکورد‌های ورزشی (ایمارو) رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کرد.

حمید قلی زاده مسئول سازمان جهانی ثبت رکورد ورزشی و هنر‌های رزمی (ایمارو) با تایید رکورد کباده سامان قلی پور گفت: این باستانی کار آملی در رشته کباده موفق به ثبت این رکورد به نام ایران شد.

وی افزود: تاکنون رکوردی دراین حد درسطح جهانی ثبت نشده بود و این افتخاربرای ورزشکار ایران به ثبت رسیده است.

قلی زاده با بیان اینکه سازمان جهانی ایمارو یکی از سازمان‌های معتبر ثبت رکورد‌های جهانی ورزشی است تاکید کرد: پیش ازاین حدود ۱۴۰۰ ورزشکار در سراسر جهان موفق به ثبت رکورد‌های مختلف ورزشی در این سازمان جهانی شدند که ۸۰ نفر از این ورزشکاران ایرانی بودند.

سامان قلی پور ملکشاه این باستانی کار ۲۴ آملی از ثبت رکورد جدید سنگین‌ترین کباده به نام خود ابراز خرسندی کرد و گفت: برای انجام رکورد حدود شش ماه تمرین سنگین داشتم.

وی افزود: پیش ازاین و رکورد قبلی که در کشور ودنیا زده شده بود حدود ۲۸ کیلوگرم و در حد دو جفت کباده بالای سر بوده است.

انتهای پیام/ م

ثبت رکوردی جدید در یک رشته باستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار