مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به منظور پیگیری و بررسی، دیور از تعدادی از پروژه‌های مرتبط میراث فرهنگی شهرستان مهاباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی پس از حضور در مهاباد ابتدا از پروژه تعریض محور مهاباد – ارومیه حد فاصل اثر تاریخی برده کنته یوسفکند تا مهاباد بازدید و پس از آن از کاروانسرای سیمون دیدن کرد و گفت: این اداره کل در صورت همکاری ارگان‌های ذیربط آمادگی مرمت کاروانسرای سیمون که بنایی زیبا و از معدود مکان‌های باقیمانده از بازار مهاباد است، را دارد.

وی سپس از روند مرمت راسته میرزا رحمت شافعی در بازار تاریخی مهاباد بازدید نمودند و در این خصوص نیز اظهار داشت که در صورت همکاری کسبه، اعتبار تخصیص داده شده می‌بایست سریعا در این محل هزینه شود.

جباری همچنین از محل احداث موزه جدید مهاباد واقع در مجتمع تجاری نگین مهاباد و همچنین حوضخانه شادرویش که یکی از زیبا‌ترین حوضخانه‌های شهر مهاباد می‌باشد بازدید و از نزدیک شاهد توقف عملیات ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده این حوضخانه بودند تصریح نمودکه در آینده و به محض تخصیص اعتبار عملیات مرمت حوضخانه‌های مهاباد آغاز می‌شود.

انتهای پیام / س خ

بازدید از پروژه های میراثی مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.