رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مخصوص برنج و هزار و ۵۰۰ دستگاه هم کمباین غلات  در مازندران وجود دارد.

پرویز موسی نژاد رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مخصوص برنج و هزار و ۵۰۰ دستگاه هم کمباین غلات در استان وجود دارد، گفت: ۷۰ درصد کمباین‌های موجود در استان بیش از ۱۳ سال عمر دارند. 

وی افزود: عمر استاندارد کمباین ۱۳ سال است که با فرسودگی باعث ضایعات محصول  در هنگام برداشت می‌شود.

موسی نژاد با بیان اینکه تنظیم کمباین و انجام معاینه فنی از مهمترین راهکار‌های کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در حین برداشت محصول است، گفت: با تنظیم کمباین و انجام معاینه فنی حداقل ۳ درصد از ضایعات محصولات کشاورزی در زمان برداشت کاهش یافته و از هدر رفتن محصول جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار دستگاه تراکتور نیز در استان جود دارد که حدود چهار هزار دستگاه آن مخصوص شالیزاری است

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه اداره کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از محل خط اعتباری شماره ۶ مکانیزاسیون کشاورزی، پارسال ۹۵۰ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال معادل ۱۹۳ درصد تسهیلات برای خرید  ماشین آلات و ادوات کشاورزی در استان جذب شد.

موسی نژاد بیان اینکه در هر مکانی نیاز به دوره آموزشی باشد کارشناسان مربوط اعزام می‌شوند افزود: کارشناسان هم به صورت تئوری و هم عملی به کشاورزان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند تا میزان ریزش محصول کاهش یابد.

انتهای پیام/ م

برداشت برنج با ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مخصوص در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.