رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از ارتقای ۹ پله‌ای جایگاه استان از نظر شاخص فضای کسب و کار در زمستان ۹۷ خبر داد.

 به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین پایش ملی محیط کسب و کار مربوط به زمستان سال ۹۷ که توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران منتشر شده، شاخص فضای کسب و کار استان کرمانشاه ۹ پله ارتقا پیدا کرده است.

وی گفت : بر اساس این گزارش کرمانشاه با شاخص ۶.۳۵ در رتبه ۲۲ بین استان‌های کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران اضافه کرد: در فصل قبل از آن، کرمانشاه رتبه ۳۱ فضای کسب و کار کشور را داشت و اکنون شاهد ارتقا ۹ پله‌ای جایگاه استان هستیم.

کاشفی یادآور شد: بر اساس نظرسنجی‌ به عمل آمده اصلی ترین مشکلات فضای کسب و کار که بخش خصوصی استان اعلام کرده‌اند به ترتیب غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات - بی ثباتی سیاست ها، قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر فضای کسب و کار و دشواری تامین مالی از بانکها بوده است.

وی عوامل موثر بر بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار را ایجاد حساسیت بین دستگاه ها و پیگیری‌های مستمر استاندار و مجموعه مدیریتی استان دانست و اظهار امیدواری کرد، با بکارگیری پیشنهادات بخش خصوصی در قالب سند رونق تولید، در سال ۹۸ نیز همچنان شاهد بهبود فضای کسب و کار استان باشیم.

رئیس اتاق کرمانشاه شاخص فضای کسب و کار را یکی از اصلی ترین شاخص‌ها برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری دانست و پیشنهاد کرد همه دستگاه‌های خدمات رسان در امور اقتصادی به این مهم توجه کافی داشته باشند .

 

 

انتهای پیام/د

اعلام آخرین پایش ملی محیط کسب و کار

 

برچسب ها: صنعت ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.