پیگیری‌ها برای صادرات پیاز شمال خوزستان درحال انجام است/برداشت ۳۰ درصد پیاز کشت شده در دزفول

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: برای رفع مشکل کشاورزان و پیازکاران این شهرستان و شهرهای تابعه، پیگیری‌های لازم برای صادرات این محصول در حال انجام است.

علی کرمی، معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول درخصوص وضعیت برداشت و فروش محصول پیاز در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به فصل برداشت پیاز و فراوانی این محصول در استان، پیگیری‌های لازم برای صادرات آن از طریق سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضای یک محصول باید باهم تناسب داشته باشد، اظهار کرد: کاهش قیمت پیاز به کمتر از ۱۰ هزار ریال در روز گذشته، نگرانی کشاورزان را به دنبال داشت که امیدواریم با پیگیری ها، صادرات این محصول آغاز شد.

کرمی علت نوسان و اختلاف قیمت پیاز در بازار را وجود واسطه ها، خرده فروشان و عمده فروشان عنوان کرد.

برداشت ۳۰ درصد پیاز کشت شده در دزفول

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه یکهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت پیاز اختصاص یافته، افزود: تاکنون حدود ۴۰۰ هکتار از این محصول برداشت شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: محصول پیاز کشاورزان دزفول، گتوند و شوش از طریق میدان میوه و تره بار این شهرستان در بازار عرضه می‌شود.

گفتنی است؛ طی روز‌های اخیر، قیمت هر کیلوگرم پیاز در استان خوزستان با افزایش چشمگیری از ۱۲۰ هزار ریال هم گذشت که نارضایتی مردم و کشاورزان را به دنبال داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمال اسحاقی
۱۱:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
باید پیاز صادر شود
تا اینقدر پیاز کاران بد بخت نباشند.
کسی به داد پیاز کاران نرسیده
پدر من به خاطره ارزون بودن پیاز ۳۰۰ میلیون تومان ضرر کرد.