سایت فیبا در گزارشی از بازیکنان بانویی که می‌توانند در رقابت‌های بسکتبال قاره آسیاب درخشند نام برده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا)، تعدادی از بهترین بازیکنان ۳ در ۳ بسکتبال جهان چهره‌های جالب توجه طرفداران بسکتبال در چانگشا خواهند بود.

بازیکنان کلیدی این مسابقات از دید فیبا عبارتند از:

۱. ربکا کول از استرالیا: این بازیکن ۲۷ ساله و برجسته WNBL که به تیم آتلتیک اسپکترز هم کمک زیادی برای درخشش در لیگ حرفه‌ای بسکتبال ۳ در ۳ استرالیا داشت.

۲. دیلانا دیلیشاتی از چین: دیلانا تنها با ۲۲ سال سن بازیکن باتجربه‌ای در بسکتبال ۳ در ۳ محسوب می‌شود. او نوجوانی اش را خارج از چین گذرانده و در جام جهانی ۳ در ۳ زیر ۱۸ سال در ۲۰۱۲ به کشورش بازگشت. او همچنین پرچمدار کاروان ورزشی چین در المپیک ۲۰۱۴ جوانان بود.

۳. سعیده علی از ایران: این دومین آسیاکاپ سعیده علی بازیکن ۳۳ ساله بسکتبال بانوان ایران در ۱۲ ماه گذشته است. ممکن است سعیده ریزنقش باشد و بی خطر به نظر برسد، اما علی دارای یک بازی ویرانگر است که در حرکات این بازیکن کهنه کار به خوبی نمایان است.

۴. فوک‌ای یاپ از مالزی: این بازیکن ۲۵ ساله دارای پرتاب‌های دقیقی از پشت قوس ۳ امتیازی است. این ستاره بسکتبال مالزی در دو مسابقه اخیر تیراندازی آسیا برنده مدال طلا شده!

۵. جانینه پانتیوس از فیلیپین: مهارت جانینه هم مانند یک تیرانداز قهار توصیف شده است. او ۲۶ سال دارد و با ۱۶۷ سانتیمتر قد و ۴۳ کیلوگرم وزن از ریزنقش‌ترین بازیکنان حاضر در این مسابقات محسوب می‌شود.

۶. آینا گوکوا از ترکمنستان:. سایت فیبا از او با نام ماشین امتیازآوری ترکمنستان یاد کرده است. گوکوآ سال ۲۰۱۳ با ترکمنستان به مدال برنز آسیاکاپ هم دست یافت.

۷. وو یینگ چای از چین تایپه: این کشور تجربه خوبی در بسکتبال ۳ در ۳ دارد و وو یینگ ۲۶ ساله یکی از ارکان این تیم محسوب می‌شود. او سال ۲۰۱۷ هم در اردوی تیم چین تایپه حضور داشت.

۸. کیو میاشیتا از ژاپن: این بازیکن ۲۰ ساله یکی از مهم‌ترین استعداد‌های بسکتبال آسیا محسوب می‌شود. میاشیتا سال ۲۰۱۷ با تیم زیر ۱۹ سال ژاپن به مقام چهارم جام جهانی دختران زیر ۱۹ سال دست یافت.

۹. کالانی پارسل از نیوزلند: شماره ۱ تیم ملی نیوزلند همراه این تیم سال گذشته به مدال طلای آسیاکاپ رسید.

۱۰. مادلین گریک از استرالیا: او تنها ۱۸۱ سانتیمتر است، اما تواانایی او در بال هندلینگ و پاسکاری درست مانند هموطنش بن سیمونز است.

مسابقات آسیاکاپ ۳ در ۳ زنان آسیا از ۲۲ تا ۲۶ می ۲۰۱۹ به میزبانی چانگشای چین برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

مصدومیت بازیکنان سرشناس حریف ایران در جام جهانی بسکتبال

نایب قهرمانی تیم بسکتبال سه به سه دانشگاه آزاد در مسابقات دانشجویی آسیا

طباطبایی: قهرمان لیگ بسکتبال به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود


انتهای پیام/

آخرین اخبار از بسکتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.