مربی تیم ملی روئینگ آقایان گفت: شرایط اردو در دریاچه آزادی خوب است، اما در آینده نیاز داریم در پیست‌هایی با مسافت طولانی‌تر تمرین کنیم.

افشین فرزام مربی تیم ملی روئینگ آقایان کشورمان که این روز‌ها در اردوی آمادگی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک به سر می‌برند در گفتگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد شرایط اردو گفت: بعد از ۳ مرحله تست گیری که مرحله اول و دومش برای شرکت تمام ورزشکاران آزاد بود و مرحله سوم به شکل درون اردویی تست گرفته شد می‌توان گفت ۱۰ روز از اردوی قبلی و ۱۰ روز از این اردو کارمان را به شکل جدی آغاز کرده ایم و برنامه‌های طراحی شده را انجام می‌دهیم. شرایط خیلی خوب است و با توجه به اعتمادی که ورزشکاران دارند جو خوبی در تیم می‌بینم. بچه‌ها با انگیزه تمریناتشان را انجام می‌دهند و فکر می‌کنم در آینده اتفاقات خوبی برای تیم رغم بخور.

فرزام: نیاز داریم در پیست‌هایی با مسافت طولانی‌تر تمرین کنیم/ قایقرانان حرفه‌ای را برای تمرین کردن آزاد می‌گذارم

به علت تغییرات فدراسیون پاییز و زمستان را برای تمرین کردن از دست دادیم

او درمورد اهمیت تمرینات فصل‌های پاییز و زمستان و از دست رفتن این فرصت برای ملی پوشان کشورمان گفت: فصل‌های پاییز و زمستان در قایقرانی از اهمیت بالایی برخوردار هستند از این لحاظ که در این ۲ فصل ما کار‌های پایه و عمومی را انجام می‌دهیم. ورزشکاران بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا یک ماه فرصت خوبی برای استراحت داشتند و بعد از آن اردو‌ها باید آغاز می‌شد و کار‌های زیربنایی از جمله ارتقای قدرت و کار‌های تکنیکی را انجام می‌دادیم. به علت تغییراتی که در ریاست فدراسیون قایقرانی ایجاد شد تقریبا این ۲ فصل را از دست دادیم. از ۱۵ فرودین کارمان را بسیار جدی‌تر و با شدت بیشتری آغاز کردیم و فکر می‌کنم تا اواخر اردوی بعد بتوانم پاییز و زمستان را جبران کنم. ورزشکاران در حال تحمل فشار هستند البته حواسمان به این موضوع هست که آن‌ها تمرین زده نشوند و با برنامه ریزی فشار‌های لازم را به ورزشکاران وارد می‌کنیم.

نیاز داریم در پیست‌هایی با مسافت طولانی‌تر تمرین کنیم

فرزام در پاسخ به این سوال که آیا امکانات لازم برای اردو‌ها تدارک دیده شده است یا خیر گفت: فعلا با امکاناتی که از گذشته داشته ایم در حال تمرین کردن هستیم. شرایط اردو فعلا خوب است و آن چیزی که من تا آخر خرداد به آن نیاز دارم برآورده شده است. بعد از خرداد قطعا نیاز داریم در پیست‌هایی با مسافت‌های طولانی‌تر تمرینات مربوط به مسافت مسابقه را انجام دهیم. طی جلسه‌ای که با سهرابیان رئیس فدراسیون داشته ام او به دنبال مکان مناسبی برای این منظور است و در حال حاضر هماهنگی‌ای اولیه انجام شده است تا تیم را به آن مکان منتقل کنیم.

فرزام: نیاز داریم در پیست‌هایی با مسافت طولانی‌تر تمرین کنیم/ قایقرانان حرفه‌ای را برای تمرین کردن آزاد می‌گذارم

هدف اصلی فدراسیون کسب سهمیه المپیک است

او در مورد هدف اصلی فدراسیون در یک سال آینده گفت: هدف اصلی فدراسیون کسب سهمیه المپیک است و من نیز تمام تمرکزم را روی موادی که می‌توانیم سهمیه بگیریم گذاشته ام. در مسابقات جهانی شانس کسب سهمیه داریم و با توجه به اینکه من به تازگی هدایت تیم پسران را بر عهده گرفته ام تا ۲ ماه آینده می‌توانم بگویم در چه موادی می‌توانیم کسب سهمیه کنیم. بعد از مسابقات جهانی مسابقات قهرمانی آسیا را در آبان ماه خواهیم داشت که با موادی که شانس کسب مدال دارند در آن بازی‌ها شرکت می‌کنیم. اردیبهشت ماه سال بعد در مسابقات قاره‌ای ما در یک نفره سنگین وزن و ۲ نفره سبک وزن برای کسب سهمیه تلاش می‌کنیم.

۱۲ قایقران در اردو حضور دارند و تا آخر خرداد امکان دارد تغییراتی صورت گیرد

مربی تیم ملی روئینگ آقایان کشورمان در مورد تعداد ورزشکاران حاضر در اردو و اینکه تغییری خواهد داشت یا خیر گفت: ۱۲ قایقران در اردو حضور دارند و تا انتهای این اردو که اوایل خرداد ماه می‌شود از ورزشکاران تست گیری انجام می‌شود و ورزشکارن را مورد آنالیز قرار می‌دهیم. در انتهای اردوی بعدی که انتهای خرداد ماه می‌شود تست جدی تری خواهیم داشت که آن موقع امکان دارد تعدادی از ورزشکاران کنار گذاشته شوند.

فرزام: نیاز داریم در پیست‌هایی با مسافت طولانی‌تر تمرین کنیم/ قایقرانان حرفه‌ای را برای تمرین کردن آزاد می‌گذارم

شرایط گرفتن سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو نسبت به دوره‌های قبلی پیچیده‌تر شده است

او در مورد شرایط کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: ۱۴ ماده در روئینگ وجود دارد که می‌توانیم سهمیه بگیریم و شرایط گرفتن سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو نسبت به دوره‌های قبلی پیچیده‌تر شده است. کشور‌های که بتوانند حداقل ۲ سهمیه در جهانی بگیرند دیگر حق شرکت در مسابقات قاره‌ای را ندارند. کشور‌هایی که یک سهمیه در جهانی بگیرند می‌توانند یک سهمیه دیگر در قاره‌ای بگیرند. کشور‌هایی که در جهانی نتوانند سهمیه بگیرند می‌توانند در ۴ ماده مسابقات قاره‌ای شرکت کنند، تک نفره سنگین وزن آقایان و بانوان و ۲ نفره سبک وزن آقایان و بانوان، اما اگر هم در هر ۴ ماده مجوز لازم را بگیرند فدراسیون جهانی خودش بررسی می‌کند در کدام ماده بهترین رنگ مدال را کسب کردیم و فقط آن ماده به المپیک اعزام می‌شود. بهترین حالت این است که ما ۲ طلا بگیریم و بتوانیم ۲ سهیمه بگیریم.

ورزشکاران حرفه‌ای را برای تمرین کردن آزاد می‌گذارم

فرزام در مورد حضور نیافتن محسن شادی در اردوی تیم ملی و پیگیری تمریناتش به شکل شخصی گفت: روال کاری من به گونه‌ای است که ورزشکاران حرفه‌ای را برای تمرین کردن آزاد می‌گذارم و اگر دوست داشته باشند خارج اردو تمرین کنند و حتی با مربی دیگری تمریناتشان را ادامه دهند، از نظر من مانعی وجود ندارد و با مسئولیت خودشان می‌توانند این کار را انجام دهند. اما درنهایت تست‌های نهایی که انجام می‌شود تمام ورزشکاران درکنار هم خواهند بود و اگر نتوانند به حد نصاب مورد نظر برسند از تیم کنار گذاشته می‌شوند. محسن شادی با توجه به مسائل کاری که در شهر ارومیه دارد ترجیح می‌داد در شهر خودش تمریناتش را انجام دهد. این موضوع را با فدراسیون در میان گذاشته ام و آن‌ها نیز مشکلی نداشتند. تا جایی که من می‌دانم شرایط کاری او تا انتهای اردیبهشت مشخص می‌شود و معلوم خواهد شد که اصلا او می‌خواهد به شکل حرفه‌ای قایقرانی را ادامه دهد یا خیر.

فرزام: نیاز داریم در پیست‌هایی با مسافت طولانی‌تر تمرین کنیم/ قایقرانان حرفه‌ای را برای تمرین کردن آزاد می‌گذارم

در شرایط نا برابری با رقبایمان قرار می‌گیریم، اما باید تلاشمان را ۲ برابر کنیم تا عقب نمانیم

او در مورد برگزاری اردو‌های برون مرزی گفت: رقبای ما با اینکه شرایط خوبی در تمرینات خود دارند، اما بازهم می‌بینیم که اردو‌های برون مرزی برگزار می‌کنند تا شرایط جدید و متنوعی را تجربه کنند. همه می‌دانند که درکشورمان شرایط اقتصادی به چه شکلی است و فدراسیون‌ها از این بابت کمی در مضیقه هستند. اگر شرایط مالی اجازه نداد خارج از کشور اردو بزنیم باید تلاش کنیم در کشور خودمان به بهترین شکل کار خودمان را انجام دهیم. در شرایط نا برابری با رقبایمان قرار می‌گیریم، اما باید تلاشمان را ۲ برابر کنیم تا عقب نمانیم. اگر بتوانیم تا ۶ ماه دیگر در بازی‌های قهمرانی آسیا خودمان را اثبات کنیم و نفرات اصلی برای کسب سهمیه مشخص شوند آن موقع می‌توانیم درخواست هایمان به شکل جدی‌تر از فدراسیون انجام دهیم و فدراسیون نیز با نگاه بهتری می‌تواند این کار را برای ما انجام دهد. با توجه به اینکه هدایت تیم مردان روئینگ را به تازگی بر عهده گرفتم این انتظار وجود دارد که حمایت‌های لازم انجام شود تا بتوانیم بهترین بازدهی را داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:

سهرابیان مقدم: هیئت‌های استانی میزبانی اردوی تیم‌های ملی را برعهده گرفتند

قایقرانی به روند رو به رشد خود باز می‌گردد؟

سهرابیان مقدم: فدراسیون قایقرانی سال ۹۸ را با کمک به سیل زدگان آغاز کرد


انتهای پیام/

صحبت های فرزام در مورد شرایط تیم ملی روئینگ آقایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار