نماینده استاندار کرمانشاه در امور مساجد گفت: در ۱۰ شهرستان زلزله زده ۶۷۵ مسجد داریم که ۱۷۶ مسجد با کار میدانی ارزیابی شد که ۳۶ واحد تخریبی و ۱۴۰ واحد تعمیری است.

اختصاص چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای تعمیر مساجد در مناطق زلزله زدهبه گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرامرز اکبری نماینده استاندار کرمانشاه در امور مساجد گفت: در ۱۰ شهرستان زلزله زده ۶۷۵ مسجد داریم که ۱۷۶ مسجد با کار میدانی ارزیابی شد که ۳۶ واحد تخریبی و ۱۴۰ واحد تعمیری است که البته مساجد دیگری با توجه به فرسودگی نیازمند مقاوم سازی است.

وی اظهار کرد: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون برای ۱۴۱ مسجد تعمیری اعتبار گذاشتیم که از این تعداد ۲۹ مسجد تعمیری و ۱۵ باب احداثی در سرپل ذهاب است که در مجموع پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون به مساجد این شهرستان اختصاص یافته که این جدا از ۱۲ مسجد احداثی توسط بنیاد برکت و چهار مسجد احداثی توسط هیات امنای مسجد النبی استان تهران است.

نماینده استاندار در امور بازسازی مساجد گفت: طبق اعلام بنیاد مسکن استان کرمانشاه در مجموع ۱۷۶ مسجد در زلزله آبان ۹۶ در ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه دچار آسیب شد که در مجموع برای آن‌ها ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون اعتبار تخصیص یافت.

اکبری ادامه داد: از مجموع اعتبار تخصیص یافته به مساجد، ۹ میلیارد و ۷۴۳ میلیون جذب شده که شامل ۱۴۰ مسجد تعمیری که هم اکنون ۷۰ مسجد آن در دست اقدام و ۴۵ مسجد تعمیر شده و از ۱۱ مسجد تکمیلی نیز ۹ مسجد تکمیل و ۲ مسجد در دست اقدام است.

او افزود: از مجموع ۲۵ مسجد احداثی با حدود پنج میلیارد تومان اعتبار همگی تحویل زمین شده اند و یکی از این مساجد نیز مسجد صاحب الزمان (عج) سرپل ذهاب است که این مسجد با زیربنای ۹۰۰ متر مربع و یک میلیارد تومان امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.