پرسپولیس تهران در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال، توانست با نتیجه یک بر صفر میزبان خود پارس جنوبی جم را شکست دهد و با ۶۱ امتیاز قهرمان لیگ برتر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، هفته پایانی لیگ برتر با دیدار‌های همزمان در شهر‌های مختلف آغاز شده و در یکی از حساس‌ترین مسابقات، تیم‌های پرسپولیس تهران و پارس جنوبی جم در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفته اند.

اگر چه پرسپولیس امشب برای قهرمانی به گلزنی احتیاج نداشت و حتی ثبت کلین شیت توسط بیرانوند هم آن‌ها را به جام می‌رسانداما با برد یک بر صفر نشان داد که با اقتدار لایق قهرمانی برای سومین بار پی در پی است.

این دیدار ابتدا با بازی رو به جلو تیم پارس جنوبی جم آغاز شد، ولی از دقیقه ۳۰ بازیکنان پرسپولیس بودند که برتری نسبی خود را بر حریف دیکته کردند.

در ادامه پرسپولیس‌ها در ۱۵ دقیقه پایانی ماریو بودیمیر در دقیقه ۴۱ این دیدار سانتر مهدی ترابی از سمت چپ پشت مدافعان پارس جنوبی را به تک گل این دیدار برای پرسپولیس تبدیل کرد.

در نیمه دوم این دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی جم بازی متعادلی از خود به نمایش گذاشتند و حمله‌های نصف و نیمه آن‌ها گلی در برنداشت تا در نهایت پرپولیس برای دوازدهمین بار به قهرمانی لیگ ایران برسد.

                     جام «جم» در دستان قرمز‌های پایتخت                                              

بلافاصله پس از اتمام بازی، سکوی قهرمانی از پیش آماده شده به میانه میدان آمد.

بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس مدال قهرمانی را از دستان رئیس سازمان لیگ، مدیرعامل پرسپولیس و استاندار بوشهر دریافت کردند و سپس سید جلال حسینی جام قهرمانی را بالای سر برد و بازیکنان این تیم با جام قهرمانی دور افتخار زدند.

طرفداران پرسپولیس که از نقاط دور و نزدیک استان بوشهر و کشور برای تشویق تیمشان دیروز و امروز به جم آمده بودند, حالا با دست پر و خوشحال این شهر را ترک می‌کنند.

دومین جامی که جمی‌ها دیدند

امروز شهر جم برای دومین بار مراسم جشن قهرمانی را تجربه می‌کند و از این نظر شاید یکی از رکوردداران شهر‌های فوتبالی باشد. اولین بار در شهر جم این تیم که در هفته سی و یکم لیگ یک با پیروزی برابر استقلال اهواز به لیگ یک صعود کرده بود در آخرین بازی در شهر جم که یک بازی تشریفاتی برایشان بود جشن قهرمانی را برگزار کردند.

امسال هم پرسپولیس در هفته‌های اخیر می‌توانست زودتر به قهرمانی برسد، اما تساوی‌های پی در پی در نهایت باعث شد تا کار به بازی آخر بکشد. آن‌ها هفته قبل می‌توانستند در آزادی با برد برابر ماشین سازی به قهرمانی برسند، اما این اتفاق نیفتاد تا هواداران فوتبال شهر جم در سه سال متوالی شاهد برگزاری دو جشن قهرمانی باشند که این یک رکورد و اتفاق خوب به حساب می‌آید.

برانکو به دنبال رکورد علی پروین

پرسپولیس با علی پروین درسال ۶۶، ۷۰ و ۷۷ قهرمان جام حذفی شد و در سال‌های ۷۷، ۷۸ و ۸۰ لیگ را به دست آورد و در واقع آخرین جام او با پرسپولیس، فتح لیگ اول حرفه‌ای بود که به شکلی دراماتیک رقم خورد. پروین قهرمانی هایش با پرسپولیس به عنوان مربی را در طول ۱۴ سال کسب کرد.

در سال‌های اخیر رکورد‌های سلطان علی پروین دست نیافتنی به نظر می‌رسیدند، اما برانکو ایوانکوویچ در ۴ سال اخیر با عملکرد بسیار خوبش، روند را تغییر داد و موفق شد در چهار تورنمنت به عنوان قهرمانی برسد. او لیگ شانزدهم و هفدهم را کسب کرد و در همان سال سوپرجام را هم به سود خود به پایان رساند؛ و حالا برانکو اگر بتواند در سوپرجام نیز به عنوان قهرمانی برسد با این قهرمانی در جام های کشوری از علی پروین سبقت خواهد گرفت اما همچنان در آمار کلی، پروین پرافتخارترین مربی تاریخ پرسپولیس باقی خواهد ماند.

 

جدول لیگ برتر در هفته پایانی دیدارها

پایان ماراتن لیگ هجدهم با قهرمانی پرسپولیس / برانکو با جام جم هت تریک کرد/ سپید رود سقوط کرد/ تراکتور آسیایی نشد

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.