رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تا کنون ۱۲۶ هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید استان داده شده است.

۱۲۶ هزار تن گندم به مراکز خرید استان بوشهر تحویل داده شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،   محمد تقی منوچهری افزود: در سال زراعی جاری عملکرد گندم دیم در هکتار به ترتیب یک‌هزار و ۲۵۰ کیلو و آبی نیز سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

وی از برداشت ۱۳۶ هزار تن گندم در مزارع استان بوشهر خبر داد و گفت : پیش بینی برداشت ۱۴۲ هزار تن گندم در استان بوشهر شده که تاکنون ۱۲۶ هزار تن مازاد بر مصرف کشاورزان تحویل مراکز خرید ۷ گانه استان بوشهر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه دو تا سه منطقه استان کار برداشت گندم آن‌ها تا پایان اردیبهشت تداوم دارد بیان کرد: پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار تن محصول گندم دیگر از این مناطق برداشت شود.

 منوچهری  با تاکید بر تامین مایحتاج کالا‌های اساسی مردم عنوان کرد: در این راستا در تامین گوشت قرمز، مرغ و شکر اقدامات مهمی انجام شده است.

وی با اشاره به تامین و توزیع شکر در استان بوشهر افزود: سهمیه شکر استان بوشهر بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ تن است که تاکنون ۸۴۱ تن آن جذب و توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تامین و توزیع گوشت قرمز و مرغ تصریح کرد: اکنون ۶۰ تن گوشت منجمد قرمز وارداتی در انبار‌های استان بوشهر ذخیره شده که قیمت توزیع ران هر کیلو ۵۲۰ هزار ریال و قیمت گردن و سر دست نیز هر کیلو ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

منوچهری از موجودی ۶۵ تن مرغ منجمد داخلی خبر داد و بیان کرد: ۶۵ تن گوشت مرغ منجمد داخلی ذخیره شده است که قیمت توزیع آن هرکیلو ۱۰۰ هزار ریال است.

وی یادآور شد : از ابتدا فروردین ماه تاکنون ۱۰۱ تن گوشت مرغ منجمد و ۶۲ تن گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام بین مصرف کنندگان و ۴۰۰ تن گوشت قرمز نیزتوسط بخش خصوصی در استان بوشهر توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تامین و توزیع نهاده‌های دامی خبر داد و بیان کرد:بیش از ۹۰۰ تن ذرت از سوی شرکت پشتیبانی و امور دام و بخش خصوصی در استان بوشهر بین واحد‌های مرغداری توزیع شده است.

منوچهری ادامه داد:در این راستا یک‌هزار و ۴۰۰ تن سویا از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و چهارهزار و ۴۰۰ تن از سوی بخش خصوصی بین واحد‌های دامی استان بوشهر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۵۷۵ تن ذرت، یک‌هزار و ۳۳۵ تن سویا و ۷۸۶ تن جو وارداتی در انبار‌های استان ذخیره شده است عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ تن سویا و ۹۱۲ تن ذرت در این استان توزیع شده است.

انتهای پیام/م

۱۳۶ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.