استاندار فارس گفت: سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و بهبود معیشت اولویت‌های مدیریت ارشد استان فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و بهبود معیشت اولویت‌های مدیریت ارشد استان است، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب و تعیین شعار رونق تولید در سال ۹۸ به این مهم پرداخته شده و باید به عنوان اسناد بالا دستی ملاک عمل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حل مشکل معیشت و ایجاد اشتعال نیازمند جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است، دستیابی به زمینه‌های جذب و جلب سرمایه گذاری را مستلزم شناخت توانمندی‌ها و مشکلات استان و برنامه ریزی بر اساس این نقاط ضعف و قدرت دانست.

رحیمی با اشاره به پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معادن، صنایع، گردشگری، بهداشت و درمان و ...، عنوان کرد: تا کنون گام‌های موثری در سایه همدلی و هم افزایی برای دستیابی به اولویت‌های مذکور انجام شده است.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال به عنوان دغدغه امروز همه مسئولان و مردم، عنوان کرد: حفظ و توسعه مشاغل موجود، فعال سازی واحد‌های نیمه تعطیل، رساندن واحد‌های تولیدی به ظرفیت واقعی تولید و بازگرداندن واحد‌های تولیدی تعطیل شده و یا تملک شده از سوی بانک‌ها به چرخه تولید مهمترین رویکرد مدیریت استان است.

رحیمی به اجرای طرح هر بنگاه اقتصادی یک اشتغال، در استان فارس اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح امتیازاتی نیز بر اساس ظرفیت‌های قانونی برای بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته شده که تا کنون نتیجه مناسبی درپی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح صدور مجوز‌های بدون نام سرمایه گذاری در ماه‌های اخیر در استان فارس آغاز شده است، بیان کرد: تا کنون ۱۲۰ مجوز بدون نام برای اعطا به سرمایه گذاران علاقه‌مند تهیه شده است.

استاندار فارس تاکید کرد: صدور مجوز‌های بدون نام علاوه بر کاهش مدت زمان سرمایه گذاری با ایجاد رضایتمندی در جذب سرمایه گذار موثر خواهد بود.

فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ایجاد ارتباط تجاری با کشور‌های همسایه از جمله قطر، عمان و عراق، ایجاد ستاد گلخانه‌ها به منظور مناسب سازی کشاوری با کم آبی، توجه به برنامه ریزی برای ایجاد زنجیره تولید در بخش کشاورزی و معدن از دیگر فعالیت‌هایی است که به گفته دکتر رحیمی در استان فارس در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار فارس در این جلسه همچنین به ارائه پیشنهادات و در خواست‌هایی در راستای بهبود و رونق تولید و ایجاد اشتغال پرداخت که حذف سود مربح، کاهش پیش پرداخت نقدی برای امکان استمهال وام‌های دریافتی توسط تولید کنندگان، حذف مقررات مبنی بر ممنوعیت خروج از کشور برای اعضای هیئت مدیره و شرکت‌های تولیدی بدهکار به سیستم بانکی و مالیاتی، تمدید مدت زمان تعیین تکلیف بدهی ارزی، اصلاح بعضی از قوانین بانکی از جمله صدور ضمانت نامه‌های بانکی، حذف الزام پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، افزایش دوره پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و همچنین تفویض اختیار به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در خصوص واحد‌های تولیدی دارای بدهی و پیگیری مطالبات واحد‌های تولیدی از بخش دولتی پرداخت.
انتهای پیام/م

جلسه رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار