رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی نخستین تولید کننده زعفران ناب و با کیفیت مرغوب در سراسر دنیاست.

تولید زعفران مرغوب و باکیفیت در خراسان رضوی/ خراسان نخستین تولیدکننده زعفران در دنیابه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۴۰۰ تن زعفران نخستین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب می‌شود.

 وی ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد از زعفران تولید شده در خراسان رضوی به کشور‌های خارجی و به ویژه کشور های اروپایی صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: خوشبختانه تولید زعفران مرغوب و با کیفیت در استان روز به روز روند افزایشی دارد.
 
میری افزود: مهمترین علت اصلی کاهش صادرات زعفران از خراسان رضوی  در سال گذشته وجود کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف بود.

وی ادامه داد: صادرکنندگان زعفران استان ملزم شدند که ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه نیما تامین کنند و با ارز حاصل از صادرات، واردات انجام دهند و این در حالی است که انجام واردات برای صادرکنندگان زعفران میسر نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: از سویی دیگر نرخ پایه گمرکی برای صادرات زعفران تغییر کرده یعنی از ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار سابق به هزار و ۶۰۰ دلار فعلی رسیده است و این تفاوت نرخ، هزینه‌های صادرات را افزایش داده است.
 
انتهای پیام //ف . ک
 

خراسان رضوی تولید کننده زعفران مرغوب در دنیا

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.