ویدئویی از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان پیرامون حجاب و شبهات موجود در زمینه حجاب اجباری را مشاهده می‌کنید.

مگر حجاب عقلانیست؟/نه به حجاب اجباری در دانشگاه تورنتوی کانادا! +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوهر اسلام، سعادت و نجات آدمی است و باور‌های دینی، احکام اخلاقی و فقهی در راستای این غایت مهم نازل شده‌اند. این آموزه‌ها از خالق حکیمی تجلّی می‌یابد که به نیاز‌های روحی و جسمی، مادی و معنوی و فردی و اجتماعی بشریّت، کاملاً آگاه است. احکام الهی مربوط به پوشش زنان نیز با این فلسفه و حکمت مدبّرانه صادر شده است.

زن با عنصر حجاب اسلامی، نه‌تنها به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی نزدیک می‌شود و قرب الهی را فراهم می‌سازد، بلکه باعث گسترش روزافزون امنیّت اجتماعی و ایجاد زمینه‌ای برای رشد معنوی مردان می‌گردد. هویّت بخشی و ایجاد امنیّت اجتماعی از جمله این کارکردهاست، چراکه نوع پوشش و حجاب، نشان‌دهنده سنّت‌ها، ارزش‌ها و باور‌های یک جامعه است. اسلام، حجاب را از مصادیق مهمّ تحقق امنیّت اجتماعی در جامعه معرّفی کرده است و چالش ها، زمینه‌ها و راهبرد‌های بسیار مهمّی را برای شکوفایی ذهن نواندیش افراد جامعه در این مورد تبیین نموده است.

از این رو ویدئویی  از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پیرامون حجاب و شبهات موجود در زمینه حجاب اجباری را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
رعایت حجاب اسلامی باعث آرامش روحی جامعه وخانواده است مثل اینکه شما در بیرون آمدن از خانه وارتباط با دیگران خود را به یک سری از آداب ملزم می دانید سر وروی خود را آراسته می کنید وبا موهای ژولیده بیرون نمی روید این هم دقیقا از همان جنس است باید سعی کنید به گونه ای در جامعه حاضر شوید که جلب توجه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اول باید فرهنگ سازی شود مانند هر چیز دیگر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب الزامی است نه اجباری
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۹:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
قانون هر کشوری باید محترم شمرده شود !! چرا الانتو عربستان بعد از عمری تازه به خانمها اجازه میدن پشت خودرو بنشینن !! لباسشونم که دیدید حتی نقاب هم دارن (تو اون گرما !! پس چرا کسی نمیگه من پیروی نمیکنم ؟؟!! خب اگه نکنه دادگاه اونو مجرم میشناسه و اصلا چرا یکی مثل مسیح پیدا نمیشه از خودشون که بیاد و از حجاب و رانندگی و محدودیتهاشون بگه .فقط امان از بعضی غرب زده های کشورمون !!! که همیشه میگن مرغ همسایه غازه ولی بعضی همسایه ها (که اونم تازه قانونشون اجازه میده) .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
(با حجاب ایمن است/ ^ / بی حجاب آسیب پذیر.)
در اجتماعی که حجاب یک امر ضروری است ، رعایت آداب شهروندی باید رعایت شود.
زنان و دختران در این سرزمین همیشه با پوشش مناسب و رعایت اصول پوششی در جامعه ، خود را به جهانیان به عنوان یک فرد محفوظ به حیا و موفق در زندگی و تربیت فرزندان نیکو و پاک و با اراده به واسطه دوری از رذایل اخلاقی و بالا بردن فضائل رفتاری و نگه داشت عفت خود معرفی کرده اند ،
لذا غربی ها وقتی دیدن که با رعایت این اصول هرگز نمیتوانند به اهداف خود برسند ، سعی در بر هم زدن این قاعده اصولی را داشته و دارند و با همه ابزار در تلاشند که این خصوصیات را از زنان این سرزمین دور کرده و آنها را با ظواهر مادی درگیر کنند. چرا که با وجود این خصوصیات زنان هرگز به اهداف خود نمیرسند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
این قضایا پیچیده هستند و هر کسی هم نمیتواند نظر کارشناسی بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب سبب در پناه گرفتن زن از افراد چشم ناپاک می شود ، سبب آرامش خود و جامعه می شود ، خدایی یه سوال اگر یه زن خودش را بپوشونه کی ضرر می کنه زن یا افراد هوسران؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید آقاعلی
۱۷:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب، به نوبه خود یک ارزش است.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضایونس زاده حقیقی
۱۶:۳۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب مانندغذاخوردن وآب نوشیدن است.اگرانسان غذا نخوردویا آب ننوشد.تلف می شود.حجاب هم اگرمراعات نشودانسان سالم نمی ماند. حجاب مصونیت است نه محدودیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب از ضروریات جوامع بشری است و جای بسی تٱسف که یک عده معدودانسان نما به اسم آزادی چه پرده دری ها و...نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaz,e Iran
۱۵:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب اجباری نیست . حجاب قانونه . نظام هر کشوری قانون مختص به خودش رو داره . و تمام مردم ، از هر قشری از اون جامعه که میخواد باشه ، باید ملزم به رعایت قانون باشند . در نظام مقدس اسلامی و جمهوری اسلامی ایران هم حجاب یک قانون هستش که همه ی مردم ، چه مرد و چه زن _ چه دختر و چه پسر در هر جایگاه و از هر قشری از جامعه که میخواد باشه باید اول به احترام شخصیت خودش و بعد به احترام عموم جامعه قانون حجاب رو رعایت کنه .
اگر قرار بر گریز از قانون باشه ، سنگ روی سنگ بند نمیشه .
الهم کن الولیک فرج .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حجاب از ضروریات دین است مثل نفس کشیدن که ضرورت حیات است
مگه کسی میگه نفس کشیدن اجباری!!!
خب حجاب هم اولا قانون است و ثانیا مثل نفس کشیدن ضرورت اجتماع سالم است
Iran (Islamic Republic of)
حمید آقاعلی
۱۷:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
قوانین بشری، به درخواست و نظر اکثریت افکار عمومی جامعه و توسط مرجع ذیصلاح قانونگذار وضع میشود و در صورت خواست مردم و تغییر شرایط ،قابل اصلاح و تغییر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
من عاشق حجابم