معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: دوره‌های آموزشی و آگاه سازی برای ۲۳هزار و ۲۲۹ مددجوی تحت حمایت این نهاد پارسال برگزار شد.

بشیر عالیشاه معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه دوره‌های آموزشی و آگاه سازی برای ۲۳هزار و ۲۲۹ مددجوی تحت حمایت این نهاد پارسال برگزار شد، گفت: این دوره‌های آموزشی با هدف اصلاح سبک زندگی، تحکیم بنیاد خانواده و پیشگیری از آسیب‌ها برگزار شده است.

وی افزود: افراد بهره‌مند شده از این آموزش‌ها دانش آموزان، دانشجویان، نوعروسان، زنان سرپرست خانوار، افراد بازمانده از تحصیل، مجریان طرح‌های اشتغال، افراد در شرف ازدواج، زوج‌های جوان، نوجوانان در آستانه بلوغ,، خانواده‌های ساکن در مناطق ویژه اجتماعی  و سالمندان بوده اند.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: آموزش‌ها شامل مهارت‌های زندگی، شیوه‌های دعوت به نماز، پیشگیری از خشنونت و جرم، دین باوری، پیشگیری از اعتیاد بوده است.

عالیشاه گفت: تقویت امید و افزایش قوه تابآوریی با رویکرد تعالی رفتار‌های معنوی، یادگیری مهارت‌های زندگی متناسب با اقتضائات مخاطبان، آشنایی با اصول و مهارت‌های فرزندپروری، شناخت اصول و راهکار‌های مدیریت اقتصاد خانواده وتدبیر معاش، تبیین نقش نظارتی والدین در استفاده صحیح فرزندان از رسانه ها، شناخت اصول بهداشتی ضروری مدیریت خانه و خانواده از دیگر اهداف این دوره‌های آموزشی است.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران به اردو‌های آموزشی و تربیتی برای مددجویان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۶۸۴۴مددجو  به  اردو‌های یک و دو روزه و اردو‌های برون استانی اعزام شده اند که در این اردو‌ها دوره‌های آموزشی و تربیتی شامل مباحث اعتقادی، عفاف، حجاب، فرهنگ کار وتلاش به خانواده‌ها آموزش داده شد.

عالیشاه با بیان اعزام مددجویان به اردو‌های زیارتی قم، مشهد و کربلا افزود: ۵۴۰۰ مددجو در سال گذشته در قالب شوق زیارت به این اردو‌ها اعزام شدند.

وی با تقدیر از همراهی خیران و نیکوکاران با کمیته امداد مازندران گفت: امیدواریم در سال جاری با مشارکت بیش از پیش خیران، مددجویان بیشتری را به اردو‌های زیارتی اعزام کنیم.

انتهای پیام/ م

بهره مندی  ۲۳هزار و ۲۲۹ مددجوی مازندانی از دوره‌های آموزشی و آگاه سازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.