خان محمدی گفت: مسئولان با به‌کارگیری برنامه مدون و ایجاد زیرساخت‌های لازم باید از هدر رفت محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.

ایجاد زیرساخت‌های لازم از هدر رفت محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کندعلی خان محمدی، مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در گفت‌وگو  با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید اظهار کرد: همه ساله در ابتدای سال مقام معظم رهبری براساس نیاز کشور، شعاری را اعلام می کند که مجریان بخش های مختلف موظند با بکارگیری برنامه مدون شعار را جامه عمل بپوشانند.

وی تحقق شعار رونق تولید را مستلزم زیرساخت، آموزش و دانش برشمرد و گفت: با توجه به آنکه تولید محصولات کشاورزی ممکن است به سبب نبود بازار و بی کیفیتی روی دست تولیدکنندگان بماند و به عبارتی ثروت ملی از بین رود، از این رو انتظار می رود که مسئولان ذی ربط با بکارگیری برنامه مدون  زیرساخت های لازم در بازار داخل و خارج را ایجاد کنند.

خان محمدی ادامه داد: اگر شعار اقتصاد مقاومتی در سال های گذشته به درستی تحقق می یافت، در شرایط کنونی دیگر نیازی به صادرات نفت و وابستگی به درآمدهای نفتی نداشتیم.


بیشتر بخوانید: تأکید وزیر جهاد کشاورزی بر افزایش خود اتکایی تولیدات کشاورزی


این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران پتانسیل قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی دارد، بیان کرد: با وجود ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی در کشور، جای این سوال مطرح است که آیا زیرساخت های لازم برای استانداردسازی محصولات را ایجاد کرده ایم یا خیر؟

به گفته وی، اگر زیرساخت های لازم برای استانداردسازی محصولات کشاورزی به نحو احسنت ایجاد نشده باشد، از این رو امکان تبدیل تولید به ارز آوری و رضایتمندی جامعه تولیدکننده با مشکلاتی روبرو خواهد شد که در نهایت این امر هدر رفت ثروت ملی را در بر دارد.

مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با بیان اینکه تحقق شعار رونق تولید مستلزم ایجاد زیرساخت های مختلف در بخش کشاورزی است، گفت: اگر مسئولان ذی ربط به هر دلیلی نتوانند زیرساخت های لازم را در بخش ایجاد کنند، شعار رونق تولید همانند شعار سال های قبل در حد حرف باقی خواهد ماند، در حالیکه با پایداری رونق تولید دیگر مشکلی در امر تولید و بازارهای داخلی و صادراتی وجود ندارد.

خان محمدی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه تولیدکنندگان آمار درستی در اختیار ندارند تا محصولات خود را براساس برند و استاندارد مشخص در بازار عرضه کنند، از این رو پیش بینی می شود که  شعار رونق تولید همانند شعار اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشود.

انتهای پیام/

تحقق شعار رونق تولید مستلزم اجرای برنامه مدون است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار