رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از روغن حیوانی به عنوان یک ثروت قابل توجه برای کرمانشاه یاد کرد و گفت : تاکنون از این گنج غافل بوده ایم.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت : روغن حیوانی یک گنج و ثروت عظیم برای استان کرمانشاه است که تاکنون آنطور که باید به این محصول نپرداخته ایم و از آن غافل بوده ایم.

وی گفت : با وجود اینکه طی این سال‌ها کار خاصی برای روغن حیوانی انجام نداده ایم، اما این نوع روغن به دلیل کیفیت و مرغوبیتی که دارد به برندی برای کرمانشاه تبدیل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه روغن حیوانی به دو شیوه سنتی و در روستا‌ها و یا در واحد‌های تولیدی به دست می‌آید، عنوان کرد: روغن حیوانی نقاط مختلف استان از نظر کیفیت، عطر و... با هم تفاوت دارند.

کاشفی بر لزوم توسعه صادرات روغن حیوانی تاکید کرد و افزود: باید به استاندارد‌های صادراتی مطلوب برای این محصول برسیم تا بتوانیم بازار‌های صادراتی را گسترش دهیم.

وی گفت: اگر بتوانیم روغن حیوانی را در چند نمایشگاه خارجی معرفی کنیم و یا برای معرفی بیشتر آن چند جشنواره برگزار کنیم، تحولی در عرصه فروش این محصول رخ خواهد داد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه یادآور شد: در کنار این برنامه‌ها، باید برای افزایش تولید و همچنین بالا بردن کیفیت این روغن هم تلاش کنیم و به مسائلی مانند برندسازی، بسته‌بندی و... نیز بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های بیش از ۱.۵ ساله برای برگزاری تشکیل انجمن روغن حیوانی، گفت: در کنار پیگیری برای راه‌اندازی این انجمن یک گروه مشاور نیز برای بررسی جزئیات کار و مشخص کردن نقشه و چارچوب راه انجمن گرفتیم.

کاشفی اظهار کرد: هر حمایت مادی و معنوی که نیاز باشد از این تشکل خواهیم داشت و می‌توانیم پشتوانه کارشناسی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف انجمن روغن حیوانی را نیز تامین کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ابرازامیدواری کرد: با راه‌اندازی این انجمن شاهد افزایش تولید سالیانه و همچنین بهبود بازار‌های داخلی و خارجی روغن حیوانی باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

تاکنون از گنج روغن حیوانی غافل بوده ایم

 

برچسب ها: صنعت ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.