رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فیروزکوه درباره جاذبه های دیدنی این منطقه توضیحاتی داد.

ابراهیم اکبری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقدامات گردشگری در شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: شهرستان فیروزکوه از لحاظ گردشگری دارای دشت‌های سرسبز، اقلیم نیمه مرطوب، آب و هوای خنک و ییلاقی در بهار و تابستان و آثار تاریخی و باستانی متعدد، این شهرستان را به کانون مهم و مستعد برای توسعه صنعت گردشگری تبدیل نموده است.

اکبری بیان کرد: با توجه به حضور گردشگران در اماکن تاریخی و گردشگری سطح شهرستان در فصل‌های بهار و تابستان با دستگاه‌های اجرایی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی مناطق گردشگر پذیر مقرر شد تا شرایط لازم حضور گردشگران در آن مناطق فراهم گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی گفت: در طی سال ۱۳۹۷ با اقدامات به عمل آمده و جذب سرمایه گذارن در حوزه گردشگری، دو واحد اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۴۰ نفر در شب و یک واحد پذیرایی بین راهی با ظرفیت ۸۰۰ نفربه زیرساخت‌های شهرستان اضافه شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت تاسیسات گردشگری شهرستان در حوزه اقامت با رشد بیش از ۵۰ درصدی و همچنین در حوزه واحد‌های بین راهی نیز رشد ۱۰ درصدی را در پی داشته است.

اکبری با بیان اینکه پروژه‌های زیرساختی متعدد دیگری در نقاط مختلف شهرستان است افزود: این پروژه‌ها موافقت اصولیشان صادر و تعدادی از آن‌ها نیز عملیات اجرایی خود را آغاز کرده اند

رئیس اداره میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: از مهمترین جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی شهرستان می‌توان به آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع)، تنگه واشی همراه با حجاری‌های تاریخی، غاربورنیک، چشمه آب معدنی خمده، دریاچه آهنک، حاشیه رودخانه حبله رود، تنگه لاسک و سیاهرود لزور، حاشیه سد نم رود، قلعه فیروزکوه و سرخ قلعه سرانزا، کاروانسرای گدوگ و برج‌های دیده بانی حاشیه رودخانه حبله رود اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار