اشرف غنی: قانون انتخابات باید بازنگری شود

اشرف غنی از نمایندگان جدید مجلس افغانستان خواست تا قانون انتخابات را بازنگری کنند.

اشرف غنی: قانون انتخابات باید بازنگری شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نامزدان پیروز حوزه های انتخاباتی کابل و پکتیا امروز (چهارشنبه 25 ثور) با حضور محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان سوگند وفاداری یاد کردند.

رئیس جمهور افغانستان در این مراسم بار دیگر ابراز امیدواری کرد که دوره هفدهم مجلس این کشور یک دوره درخشان در بخش قانون گذاری باشد و اعتبار این خانه نیز باز گردد.

اشرف غنی همچنین از نمایندگان جدید این دوره در خانه ملت خواست که قانون انتخابات را بازنگری کنند تا در روشنایی آن، حوزه های انتخاباتی و نمایندگی ها عادلانه گردد و از بروز فاجعه های آینده جلوگیری شود.

رئیس جمهور همچنین افزود که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی برگزار می گردد و نمایندگان جدید ولایت غزنی پس از آن در مجلس نمایندگان حضور خواهند یافت.

وی همچنین از قاضی القضات به خاطر تمدید کار حکومت وحدت ملی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن نتیجه آن ابراز قدردانی کرد.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان سر انجام پس از ماه‌ها تاخیر، شب گذشته نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل را اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار