مشاور کرملین اعلام کرد علی‌رغم بیانیه واشنگتن درباره دیدار رئیس‌جمهور روسیه و وزیر خارجه آمریکا، در این مذاکرات هیچ پیشرفتی وجود نداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه، گفت در گفتگو‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، هیچ پیشرفتی وجود نداشت، اما آمریکا آن را رویکردی سازنده نشان داد.

او در این‌باره گفت: «تاکنون پیشرفتی حاصل نشده است، اما طرف آمریکایی آن را رویکردی سازنده توصیف کرد.»

مشاور پوتین یادآور شد این نخستین سفر مایک پمپئو به روسیه در سمت وزیر خارجه آمریکا است. البته وی اعلام کرد گفتگوی تلفنی پوتین و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در سوم مه (۱۳ اردیبهشت) بسیار خوب بود و دیدار پوتین با پمپئو در ادامه آن گفتگو انجام شد.

اوشاکوف گفت: پوتین و پمپئو درباره احتمال برنامه‌ریزی نشستی میان مقامات آمریکا و روسیه در نشست گروه بیست بحث کردند و مسکو اکنون انتظار دارد پیشنهاد‌های جدی تری ارائه شود.

وی گفت: «آن‌ها همچنین موضوع برنامه‌ریزی درباره دیداری میان رئیس جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن که قرار است در ژوئن (خرداد) برگزار شود، تبادل نظر کردند.»

ای مقام روس افزود: «برای هرگونه ارتباطی آماده هستیم. می‌توانیم نشستی اجمالی با ترامپ برنامه‌ریزی کنیم. از سوی دیگر می‌توانیم نشستی برای بحث‌های جامع هم داشته باشیم. همه چیز به طرف آمریکایی بستگی دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار