با تصویب شورای آموزش و پرورش میاندوآب شهریه مدارس هیات امنایی این شهر در همه مقاطع تحصیلی برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به میزان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،بهروز تقی نژاد رئیس آموزش و پرورش میاندوآب،روز سه شنبه در پایان نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و بضاعت مالی مردم در سه سال گذشته شهریه مدارس یاد شده افزایش زیادی پیدا نکرد.

وی افزود: پیشنهاد‌های زیادی از سوی مدیران این مدارس و همچنین برخی از مسئولان برای افزایش شهریه مطرح، و درنهایت با موافقت اعضای شورای شهرستان مقرر شد، نرخ شهریه حداکثر تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

رئیس آموزش و پرورش میاندوآب با اشاره به وجود ۱۵ مدرسه هیات امنایی در میاندوآب گفت: از سال تحصیلی آینده شهریه مدارس ابتدایی که به شیوه هیات امنایی اداره می‌شوند، یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و مدارس متوسطه دوره اول و دوره دوم متوسطه نیز دو میلیون ریال خواهد بود.

وی افزود: طبق مصوبه این جلسه قرار شد، به منظور جلوگیری از فشار اقتصادی به والدین و پیشگیری از چالش پیش روی مدیران مدارس، آن دسته از مدارس هیات امنایی که در حوزه استحفاظی آن‌ها توانایی پرداخت این شهریه وجود ندارد، توسط آموزش و پرورش از مجموعه واحد‌های هیات امنایی خارج شوند.

تقی نژاد گفت: بر اساس مصوبه دیگر این جلسه اگر اولیای دانش آموزان توانایی پرداخت شهریه را نداشته باشند، انجمن اولیای مدارس ورود پیدا کند و نظر این انجمن برای مدیرمدرسه قابلیت اجرایی دارد، و به آن اختیار داده شده هر تخفیفی را که صلاح بداند، به اولیا ارائه کند.

وی با قدردانی از اولیای دانش آموزان گفت: آنان همکاری‌های خوبی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و فکری داشتند و مدیران مدارس از وجود اولیا در مدیریت و برنامه ریزی و حتی سامان دهی نیروی انسانی کمک می‌گیرند و این تعامل‌ها موجب شده پیشرفت‌های دانش آموزان در عرصه‌های علمی و تربیتی را شاهد باشیم.

رئیس آموزش و پرورش میاندوآب با اشاره به اینکه دیگر مصوبه امروز شورا امضای قرارداد مدیران مدارس با واحد‌های تولیدی لباس فرم مدارس بود، گفت:اینکار برای سهولت دانش آموزان در تهیه لباس، حذف واسطه‌ها و رونق واحد‌های تولیدی انجام می‌شود و والدینی که تمایل دارند لباس فرم دانش آموزشان توسط مدرسه تهیه شود باید زمان ثبت نام ۲۰ درصد هزینه لباس را هم به مدیر مدرسه پرداخت کنند در غیر اینصورت خودشان می‌توانند از واحد‌های توزیع پوشاک لباس را تهیه نمایند.

 

انتهای پیام/ت

افزایش شهریه مدارس هیئت امنایی میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.