مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته نسخه اولیه طرح جلوگیری از انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه را منتشر کرد.

انتشار نسخه اولیه طرح جلوگیری از انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه در مجلس نمایندگان آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا نسخه اولیه طرح جلوگیری از انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه را منتشر کرد.

در حالیکه مقامات آمریکایی ترکیه را برای نخریدن سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ (S-۴۰۰) از روسیه تحت فشار گذاشته‌اند، یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه نسخه اولیه طرح جلوگیری از انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ (F-۳۵) به ترکیه را منتشر کرد.

در طرح کمیته تخصیص بودجه استفاده از بودجه دولت فدرال برای انتقال جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه ممنوع شده است. مجلس نمایندگان با این اقدام از صرف هرگونه هزینه مثلا برای سوخت یا خلبانان به منظور انتقال این هواپیما‌ها به ترکیه جلوگیری خواهد کرد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند برنامه ترکیه برای خرید سامانه روسیه امنیت جنگنده‌های اف-۳۵ لاکهید مارتین را به خطر خواهد انداخت. این اختلافات، روابط میان واشنگتن و آنکارا را تیره کرده است. کمیته فرعی تخصیص بودجه دفاعی مجلس این طرح را روز چهارشنبه بررسی خواهد کرد.

اکنون بسیار زود است که بگوییم آیا این طرح تبدیل به قانون خواهد شد یا خیر. این طرح برای تصویب باید در مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات‌ها است و در مجلس سنا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، رای بیاورد و در نهایت باید به امضای رئیس‌جمهور برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
معلوم شد اس 400 رو هم پس بده بهش اف 35 نمیدن
آخرین اخبار