«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت قرار است با همکاری جوان‌ترین نماینده کنگره آمریکا به رقابت با «جو بایدن» دیگر نماینده دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ بپردازد.

سندرز و جوانترین نماینده کنگره آمریکا علیه جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قصد دارد از «الکساندرا اوکازیو کورتز» نماینده دموکرات نیویورک به عنوان سلاحی علیه «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی‌ خود استفاده کند.

بر این اساس، در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ آمریکا سناتور ورمونت تلاش‌های گسترده‌ای برای پیروزی کورتز در رقابت با جوزف کرولی، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک انجام داد. این در حالی است که سندرز قرار است از راهنمایی‌های کورتز برای رویارویی با جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بهره ببرد. از سوی دیگر، اختلافات لفظی چند روز گذشته میان کورتز و بایدن، از دیگر دلایل جذب کورتز به ستاد انتخاباتی سندرز است.

اوکازیو کورتز، تا کنون به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

در حالیکه بسیاری از نظرسنجی‌ها حاکی از بخت بالای جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا است، اوکازیو کورتز حمایت خود را از بایدن به عنوان نامزد پیشتاز دموکرات‌ها اعلام نکرده است. او همچنین روز دوشنبه از یک طرح آب و هوایی که بایدن از آن حمایت کرده بود، انتقاد کرد و گفت: اگر همان سیاستمدارانی که در گذشته از عمل به این گونه طرح‌ها خودداری می‌کردند امروزه برگشته‌اند و می‌گویند به یک طرح میان راه برای نجات زندگی مان احتیاج داریم.

بایدن نیز در واکنش به اظهارات اوکازیو کورتز گفت: نگاهی به سابقه من بینداز.

برخی کارشناسان آمریکایی اعلام کرده‌اند کوترز گزینه مناسبی برای قائم مقامی سندرز ۷۷ ساله است. هر دوی آن‌ها سوسیال دموکرات هستند و هر دو مورد تایید جمعیت جوان آمریکا هستند. کورتز که با ۲۹ سال سن جوان‌ترین نماینده کنگره آمریکاست، از توانای بالایی برای جمع آری رای برای سندرز برخوردار است.

یکی از حامیان سندرز گفته است هر زمان او [کورتز] سخن می‌گوید همه با دقت به او گوش می‌دهند.

در صورتیکه کورتز از سندرز حمایت نکند بدون شک گزینه مورد نظر او «الیزابت وارن» نامزد دموکرات‌ها خواهد بود.

پنجاه و نهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار