از معرفی iOS 13 تا تغییرات جدید سیستم‌عامل مک؛

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟

بزودی کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل برگزار خواهد شد، در این رویداد از تولیدات نرم‌افزاری جدیدی همچون نسخه جدید سیستم عامل iOS، رونمایی خواهد شد.

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟ +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در سال ۲۰۱۹ با نام Google I/O برگزار شد و این شرکت از تولیدات و محصولات جدید خود در هر دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار رونمایی کرد. اپل نیز رویداد مشابهی را با نام WWDC (کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل) هرساله برگزار می‌کند و در آن به معرفی دستاورد‌ها و بروزرسانی‌های جدید پیرامون سیستم‌عامل‌های iOS و macOS می‌پردازد. این رویداد همانند کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل از اهمیت فراوانی برخوردار است و هر دو شرکت تلاش می‌کند تا رویداد خود را با معرفی محصولات جدید جذاب، به بهترین شکل ممکن برگزار کنند.

اینچنین رویداد‌هایی در موفقیت و رشد شرکت‌ها در سال پیش رو و آینده آن‌ها تاثیر فراوانی می‌گذارد و به همین دلیل حتی تبلیغات و بازارگرمی قبل از انجام رویداد‌ها نیز برای این شرکت‌ها اهمیت دارد. کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل امسال در روز سوم ماه ژوئن میلادی در مرکز همایش‌های McEnery در کالیفرنیا آمریکا برگزار می‌شود. به همین جهت زمان زیادی تا انجام این رویداد باقی نمانده و ما قصد داریم در این گزارش به تمامی انتظارات و احتمالاتی که از تیم کوک و همکارانش در این رویداد داریم، بپردازیم.

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟ +تصاویر

بخش اول: معرفی iOS 13

به طور قطع مهم‌ترین محصول نرم‌افزاری اپل سیستم‌عامل iOS است، اپل در کنفرانس امسال خود به رسم هرسال از نسخه جدید این سیستم‌عامل رونمایی خواهد کرد، شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های iOS 13 حالت تاریک باشد که حتی در پوستر منتشر شده برای این رویداد (تصویر بالا) به چشم می‌خورد.

تغییرات ظاهری در iOS 13

یکی از موارد قطعی در نسخه جدید iOS حالت تاریک است، کاربران اپل از مدت‌ها پیش اضافه شدن این ویژگی را درخواست می‌کنند و خود شرکت نیز مدتی است که به دنبال اضافه حالت تاریک به سیستم‌عامل خود است، حال که اپل در محصولات جدید خود از نمایشگر اولد استفاده می‌کند، با توجه به قابلیت‌های این نمایشگر، اضافه شدن حالت تاریک دیگر برای اپل دشوار نخواهد بود، بنابراین این شرکت از حالت تاریک در سیتم‌عامل جدید خود رونمایی خواهد کرد.

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟ +تصاویر

با توجه به اخبار منتشر شده اخیر، حالت تاریک به کاربران اجازه می‌دهد تا رابط کاربری را به رنگ مشکی یا خاکستری تیره دربیاورند، این ویژگی کمک می‌کند تا از آسیب دیدگی‌های جدی چشمی به جهت استفاده از تلفن همراه در شب یا زمان خواب جلوگیری شود. این ویژگی با اضافه شدن یک گزینه در مرکز کنترل یا Control Center سیستم‌عامل iOS دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

همچنین ویدجت‌های آیفون که به طور معمول در سمت چپ نمایشگر دیده می‌شوند، ظاهری تازه و جذابتر به خود خواهند گرفت. اپل قول داده تا انیمیشن‌های جدیدی به سیستم‌عامل جدید خود اضافه کند، این انیمیشن‌ها در زمان باز و بسته‌ شدن برنامه‌ها با اجرای همزمان چند برنامه دیده خواهند شد.

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟ +تصاویر

اصلاحات اساسی در iMessage، صفحه کلید و نقشه اپل

به نظر می‌رسد اپل به دنبال بازنگری‌های اساسی و ضروری در عملکرد برخی از برنامه‌های iOS 13  است. برنامه iMessage که به عنوان یکی از پایه‌های اساسی سیستم‌عامل اپل به شمار می‌آید، در بروزرسانی جدید iOS تغییراتی جالب در حوزه حریم شخصیتی کاربر خواهد داشت. اپل از این پس به کاربران iMessage اجازه انتخاب تصویر و نام کاربری اختصاصی خود را می‌دهند، همچنین کاربران می‌توانند مشخص کند که پروفایلشان برای چه کسانی به نمایش در بیایید. با این ویژگی، iMessage شباهت بیشتری به پیام‌رسان‌های متداول پیدا خواهد کرد و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

از دیگر تغییرات مهم iOS 13 صفحه کلید کشیدنی خواهد بود، اپل در گذشته به کاربران اجازه داده بود تا کیبود با قابلیت تایپ کشیدنی ساخته شده توسط توسعه دهندگان دیگر را برروی سیستم‌عامل خود نصب و از آن استفاده کنند، اما این صفحه کلید پیش‌فرض خود iOS بدون تغییر باقی ماند. در iOS 13 حالت تایپ کشیدنی به عنوان یک گزینه در تنظیمات کیبورد قابل انتخاب است، به این ترتیب کاربران می‌توانند بدون برداشتند انگشت خود از صفحه کلید آیفون، به صورت کشیدنی یا swipe، متن خود را تایپ کنند.

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟ +تصاویر

به مرورگر Safari یک زبانه جدید برای دسترسی به تمامی فایل‌های دانلود شده اضافه خواهد شد، همچنین یک ویژگی جدید برای به اشتراک‌گذاری آسان لینک وب یا تصاویر به این مرورگر اضافه می‌شود، نقشه اپل نیز مکان‌هایی که کاربر زیاد به آن‌ها مراجعه می‌کند را تشخیص داده و در فهرست مکان‌های مورد علاقه برنامه اضافه خواهد کرد.

دیگر ویژگی‌های جدید iOS 13

برنامه سلامت اپل یا Apple Health تغییراتی کاربر پسندتر خواهد داشت، از ویژگی‌های جدید این برنامه می‌توان به بررسی فعالیت‌های روزانه کاربر برروی صفحه اصلی، برنامه یادآوری زمان استفاد از دارو و دوره قاعدگی بانوان اشاره کرد. همچنین برنامه ScreenTime اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های مدیریتی بیشتری برروی تلفن هوشمند و زمان استفاده کودکان با آن برای والدین محیا شود.

تغییراتی مخصوص آیپدهای اپل نیز برای iOS 13 درنظر گرفته شده است، بهبود قابلیت‌های چند وظیفه‌ای و باز بودن همزمان چند پنجره و همچنین پشتیبانی از اتصال موس به صورت بلوتوثی دو ویژگی جدیدی هستند که تبلت‌های اپل را بیش از پیش به یک لپ‌تاپ قدرتمند شبیه می‌کنند.

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟ +تصاویر

بخش دوم: معرفی  نسخه جدید macOS

اپل در WWDC نگاهی ویژه به سیستم‌های رایانه‌ای خود خواهد داشت، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که انتظار می‎رود برای نسخه جدید macOS فعال شود، امکان اجرای برنامه‌های آیپد پرو برروی مک و رایانه‌های مک‌بوک اپل است، بیش از یک سال است که احتمال اضافه شدن این ویژگی به صورت شایعاتی مختلف به گوش می‌رسد و حال زمان عملی شدن آن است.

همچنین احتمال می‌رود برنامه‌های پادکست، Find My iPhone، Find My Friends به همراه یک برنامه جدید اپل موزیک برای سیستم‌عامل مک معرفی شود.

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟ +تصاویر

بخش سوم: اطلاعاتی تازه از سرویس‌های جدید اپل

حدود دو ماه پیش بود که اپل در رویدادی بزرگ از سرویس‌های جدید اخبار، ویدئو و بازی‌های رایانه‌ای خود رونمایی کرد، در آن مراسم سرویس‌های اپل تی‌وی پلاس، اپل نیوز پلاس و اپل ارکید سرویس به صورت اختصاصی معرفی و تمامی اطلاعات مربوط به آن منتشر شد، البته تنها چند موضوع مانند قیمت برخی سرویس‌ها و زمان عرضه آن‌ها هنوز مبهم مانده است، به طور مثال هزینه اشتراک سرویس اپل ارکید و زمان دقیق عرضه اپل تی‌وی پلاس نامعلوم است، هرچند کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل جایی برای معرفی سرویس‌های اپل نیست اما عنوان اطلاعات تکمیلی این سرویس‌ها از طرف تیم کوک و همکارانش نیز ضرری ندارد.

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد؟ +تصاویر

بخش چهارم: سخت افزار جدید در راه است؟

همواره طرفداران یک شرکت همچون اپل انتظار دارند تا در رویداد‌های مهم این شرکت، دستگاه‌ها یا لوازم جانبی جدیدی معرفی شود، البته به احتمال فراوان در WWDC خبری از محصولی سخت افزاری نخواهد بود اما اشکالی ندارد تاکمی در مورد اتفاقاتی شگفت‌انگیز در این رویداد خیال پردازی کنیم، گاهی خیال‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند. شایعه شده که در رویداد توسعه دهندگان اپل، این شرکت از مک پرو جدید با قابلیت‌هایی عالی رونمایی خواهد کرد، سخت افزاری قوی، طراحی جذاب و رده‌بالا از ویژگی‌های احتمالی این محصول خواهد بود.

البته به طور قطع انتظار معرفی ساعت هوشمند، آیفون یا آیپد جدیدی در این رویداد نخواهیم داشت. در هر صورت تا چندین روز دیگر این شایعات پایان می‌یابد و خواهیم دید که اپل چه برنامه‌ای برای طرفداران خود تدارک دیده است.

گزارش از عبدالله مطیع


بیشتر بخوانید: تست قابلیت اضافه کردن متن آهنگ در استوری اینستاگرام


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.