مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: خسارت ناشی از سیل در استان هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان خسارت سیل در خراسان رضوی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت علی شایانفر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در بازدید از مناطق خسارت دیده ناشی از سیل بردسکن به گفت: ۷۶۸ میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی، ۳۰۲ میلیارد تومان آن به تاسیسات زیربنایی و راه‌ها و ۲۲۴ میلیارد تومان آن در بخش مسکن می‌باشد.
 
وی ادامه داد: خسارات وارده در تمامی بخش‌ها به سازمان مدیریت بحران کشور اعلام شده است و به محض تخصیص، اعتبار لازم به بخش‌های خسارت دیده تزریق خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در خراسان رضوی ۲۰ نوع مخاطره وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها سیل، زلزله و خشکسالی است، گفت: یکی از علل فرونشست در جنوب بردسکن برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی است.
 
شایانفر افزود: با توجه به خشکسالی‌های ۱۸ ساله در خراسان رضوی به ویژه در مناطقی چون بردسکن، فرونشست‌ها بیشتر وجود دارد که در این رابطه کارگروه تخصصی زلزله و مخاطرات زمین شناسی تشکیل و برای بررسی بیشتر، کار‌های مطالعاتی در دست انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اطراف روستای کلاته نو از توابع بردسکن در محاصره فرونشست قرار گرفته است، باید تدابیری اتخاذ شود که روستائیان در نقاطی که احتمال فرونشست وجود دارد از ساخت مسکن پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: روستائیان مخاطرات فرونشست‌ها را جدی بگیرند و براساس نظر و کار کارشناسی اقدام کنند.

شایانفر بر فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی و منازل تاکید کرد و افزود: بخش‌هایی که تحت پوشش بیمه بوده است با مشکلات کمتری مواجه بوده ایم و می‌طلبد مردم نسبت به بیمه محصولات و منازل خود اقدام کنند.

انتهای پیام//ف.ش
 

مردم محصولات و منازل خود را بیمه کنند

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار