وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان نخستین مرکز تخصصی جراحی پلاستیک و تداوی سوختگی در این کشور را افتتاح کرد.

نخستین مرکز تخصصی جراحی پلاستیک و تداوی سوختگی در افغانستان افتتاح شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان نخستین مرکز تخصصی جراحی پلاستیک و تداوی سوختگی در این کشور را افتتاح کرد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: این شفاخانه با 50 بستر برای ارائه خدمات به بیماران آماده شده است؛ در گذشته بیماران سوختگی با سایر بیماران در یک مکان در شفاخانه تداوی می‌شد، اما اکنون در این مرکز، بیماران سوختگی و افرادی که خواهان جراحی پلاستیک هستند تداوی خواهند شد.

وی افزود: این مرکز حدود 10 سال قبل برای تبدیل شدن به یک بخش از شفاخانه استقلال اختصاص داده شده بود، اما از آن زمان تاکنون بلااستفاده بود که با تلاش وزارت صحت، و با تغییر زیرساخت این مرکز ایجاد شد.

وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان ادامه داد: در این مرکز اولویت با افرادی است که دچار سوختگی شده باشند و سپس کسانی که به دنبال جراحی پلاستیک هستند نیز مداوا خواهند شد.

فیروز اظهار داشت: این مرکز با 50 بستر و با همکاری کشور ایتالیا و هزینه 63 میلیون افغانی ساخته شده که بخش اعظمی از نیازهای مردم، خصوصا شهروندان کابل را رفع خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.