پورحاجت گفت: طرح شناورسازی تسهیلات خرید مسکن، زمینه‌ساز خروج سرمایه‌های بلوکه شده از این بازار می‌شود.

فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه چند سالی است انبوه‌سازان درخواست افزایش تسهیلات را به دولت و مجلس ارائه کرده‌اند، گفت: انبوه‌سازان در سالهای گذشته پیشنهاد داده بودند که متناسب با قدرت نقدینگی مردم و دهک‌های مختلف جامعه تسهیلات و میزان اقساط آنها مشخص و پرداخت شود اما دولت بعد از گذشت چندین سال طرح تسهیلات خرید شناور مسکن را مطرح کرده است.

وی افزود: بانک مسکن و دولت به تازگی طرح تسهیلات شناور خرید مسکن را مطرح کرده اند و هم‌اکنون این طرح پشت‌ درهای بسته شورای پول و اعتبار قرار دارد که امیدواریم  هرچه سریعتر تصویب و به مرحله اجرایی برسد.

دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان کشور ادامه داد: افزایش تسهیلات خرید مسکن، زمینه‌ساز ایجاد تورم در بازار می‌شود، بنابراین یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح، خارج سازی سرمایه‌های بلوک شده در بازار مسکن است.

پورحاجت گفت: سیاست‌های موازی دولت و مسکن طی چند سال گذشته باعث شده که حجم عظیمی از سرمایه و نقدینگی مردم بلوک شود و این موضوع باعث کاهش تولید مسکن شده است.

وی اظهار کرد: خارج سازی سرمایه‌های بلوکه شده و ورود‌ آنها به بازار مسکن زمینه‌ساز رونق و همچنین تثبیت قیمت مسکن می‌شود و این امر نقش موثری در بازار رکود تورمی مسکن دارد.


بیشتر بخوانید:پرداخت یارانه ای تسهیلات به بافت های فرسوده /بانک مسکن شرایط پرداخت تسهیلات را مشخص نکرده است


دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه پرداخت و افزایش تسهیلات مسکن تورم‌زا است اما باید بازار مسکن از این شرایط عبور کند تا به رونق و ثبات قیمتی برسد، گفت: هم‌اکنون واحدهای مسکونی بسیار زیادی در بازار مسکن وجود دارد که به دلیل آنکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است امکان عرضه آنها وجود ندارد اما طرح پرداخت تسهیلات شناور می‌تواند به این بازار کمک کند.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات در این بازار نباید بدون پشتوانه باشد، زیرا این امر باعث بر هم ریختگی بازار مسکن می‌شود.

پور حاجت در پایان گفت: دولت باید قدرت تولید‌کنندگان مسکن را تقویت کنند تا انگیزه آنها برای ورود به این بازار و همچنین میزان ساخت و ساز افزایش یابد.

انتهای پیام/

 تقویت قدرت تولید کنندگان مسکن ضروری است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من که شرمنده خانواده ام شدم رفت! همه مشکل را از بی کفایتی من میدانند در حالیکه خبر ندارند بازار مسکن در سال 97 با ملت چه کرد و من هم یکی از آنها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
پشت سایت "دیوار" دقیقا کیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
توضیح بدین اصلا چی هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۹:۰۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
افزایش قیمت سرسام آور مسکن عملا حداقل 70 الی 80 درصد متقاضیان و نیازمندان مسکن را از چرخه بازار خارج و توان خریدشان را به صفر رسانده و به واقع به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده. آپارتمانهای میلیاردی دیگر تنها به تهران و چند کلانشهر دیگر اختصاص ندارد حتی به حاشیه ی این شهرها نیز رسیده است یک آپارتمان 50 متری در فاز یک اندیشه بالغ بر 350 میلیون تومان...!!! واقعا چند درصد از ایرانیان چنین توان اقتصادیدارند؟ هیچکس به فکر مردم نیست هر مسئولی که میآید تنها به فکر بستن بار خویش و اطرافیانش است.
آخرین اخبار