عضو کمیسیون بهداشت استقرار یک ناو جنگی در خلیج فارسرا نمایشی بی‌ پایه و اساس دانست.

خبرنگار: جعفری/استقرار ناوهای جنگی، نمایش بی‌پایه است / گفتمان جنگ در منطقه وجود ندارد / ایران به عنوان ابرقدرت منطقه است / خوزستان آئینه تمام ایران استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت) در نطق میان دستور خود ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ملت ایران و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: راه برون رفت از شرایط ویژه امروز، انسجام داخلی و اقتدا به رهنمود‌های عالمانه مقام معظم رهبری است تا همانند ۴۰ سال گذشته شاهد بهروزی، پیروزی برای ایران بزرگ اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: امروز کشور ایران وارد شرایط خاص سیاسی و اقتصادی شده است که کمتر سابقه آن در گذشته وجود داشته است، در این مسیر دشوار باید بدانیم که کمتر کشوری همراه ما بوده و ملت بزرگ ایران بزرگترین شریک راهبردی و سرمایه ما است. همانگونه که در سیاست خارجی دارای انسجام بالایی هستیم، باید در عرصه سیاست داخلی هم این انسجام نمود و بروز پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید بین سیاست داخلی و خارجی ما سنخیت و حق خوانی بیشتری نمود داشته باشد، وقتی که سیر تاریخی ۳۰۰ سال اخیر کشورمان را بررسی می‌کنیم، مشخص است که قدرت‌های بزرگ استکباری به طور همسو با هم حدود دو سوم خاک ایران را طی این مدت جدا کردند، لذا اکنون نباید دچار یک ساده انگاری شویم که قدرت‌های بزرگ دنیا خواهان ایران بزرگ و یکپارچه هستند.

وی با بیان بزرگترین شریک راهبردی ما ملت بزرگ ایران و انسجام داخلی و پیروی از ولایت است تصریح کرد: دنیا بداند که ایران مقتدر به نفع همه جهان است و هیچ کشوری مانند ایران نمی‌تواند امنیت پایدار در منطقه مهم و استراتژیک غرب آسیا ایجاد کند، در حال حاضر ایران به عنوان ابرقدرت منطقه‌ای دارای چنان قدرت بازدارندگی بوده که بعید است قدرت‌های استعماری به فکر تقابل و جنگ مستقیم با ایران باشند.

یوسفی اظهار کرد: اظهارات برخی مقامات غربی نشانه عدم فهم مسائل امنیتی و نظامی است و در حال حاضر گفتمان جنگ هم در منطقه وجود ندارد و استقرار یک ناو جنگی در خلیج فارس فاصله زیادی در تعویض بازی عظیم به سمت جنگ در غرب آسیاست، به نظر می‌رسد به دنبال مدل جدید فشار یعنی ترکیب جنگ نرم با تحریم و بعضی نمایش‌های بی‌پایه مانند حضور ناو‌های جنگی هستند، ولی به حول قوه الهی باز هم ملت ایران از این شرایط سخت با پیروزی ورود خواهند آمد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: در عرصه سیاست داخلی کشور امروز گویی همگان نگاهی به امروز مرز و بوم دارند و برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود حاضر هستند سرمایه‌های ایران را به حراج بگذارند، متأسفانه نتیجه مناقشات سیاسی باعث اعتمادسوزی و کاهش سطح تاب آوری جامعه شده است؛ وجود تعارض منافع در بین افراد تصمیم‌گیر و سیاستگذار و گرفتار شدن در افق زمانی کوتاه مدت و روزمرگی و اولویت داشتن منافع منطقه‌ای بر منافع ملی و عدم ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی شفاف از مشکلات مهم امروز ماست.

وی گفت: سطح مناقشات سیاسی در جامعه ما آنقدر بالاست که حتی پدیده‌ای مثل سیلاب اخیر را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ لذا در حال حاضر باید ضمن کنار گذاشتن اختلاف نظر‌ها به سمت انسجام داخلی بیشتر حرکت کنیم.

یوسفی ضمن بیان نکاتی درباره استان خوزستان، گفت: استان خوزستان به عنوان استراتژیک‌ترین منطقه ایران و چه بسا غرب آسیا اهمیت زیادی در گذشته و حال و آینده ایران دارد؛ خوزستان همیشه سد اول امنیتی، سیاسی و اقتصادی و آئینه تمام نمای آینده ایران بوده است، هیچوقت خوزستان منشأ بحران برای ایران نبوده و حتی یک وجب از خاک ایران از ناحیه خوزستان کم نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان خوزستان به علت ویژگی‌های خاص خود از دیرباز مورد نظر دشمنان بوده است، لذا باید مهم‌ترین حربه دشمن در عرصه‌های نفوذ سیاسی، اجتماعی و مدیریتی در خوزستان توجه ویژه‌ای داشت و باید از ساده انگاری و ساده اندیشی در خصوص مسائل خوزستان به شدت پرهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه راهبردی به استان خوزستان ضامن آینده بهتر برای ایران است، به نظر می‌رسد آینده امنیت، سیاست و اقتصاد ایران در خط جنوبی ایران به خصوص خوزستان رقم خواهد خورد.

یوسفی با طرح این سوال از دولت مبنی بر اینکه علی رغم ویژگی‌های خوزستان علت وجود مشکلات سریالی خوزستان چیست، گفت: چرا در مسائل خوزستان در چند سال اخیر بدون نتیجه و با مواشات برخورد شده، لذا خواستار ورود جدی‌تر دولت در مسائل و مشکلات روز افزون خوزستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۱۲:۱۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام.خسته نباشید به پدافند هوایی سپاه و پدافند یکپارچه کشوری که قاطعانه جواب متجاوز به حریم هوایی کشور را دادند،آری سربازان وطن همیشه بیدارند،تقدیر و تشکر از دلیرمردانی که این پهباد پیشرفته جاسوسی را در حین تجاوز به مرزهای هوایی کشورمان شکار کردند،قابل توجه آنهایی که می گفتند موشکهای ایران ماکت هست،پس دیدند که چگونه به هدف خورد،آری جای جای ایران پر است از صدها هزار موشک نقطه زن که اماده شلیک به اهداف مورد نظر هست پس دشمن فکر تجاوز به خاک مقدس ایران را نکند که خسارات سنگین خواهد دید،ایران هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده ولی به متجاوز جواب قاطع خواهد داد،بهتر هست غربیها از خلیج فارس بروند و امنیت ان را به ایران و کشورهای منطقه بسپارند. ،دهه شصتی،فوق لیسانس،فرزندایثارگر،بیکار.با تشکر***"♡
آخرین اخبار